۰
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲

بهای جهانی طلا رکورد زد

در هفته گذشته، ‌بهای فلزات گرانبها به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته صعود کرد.
در هفته گذشته، ‌بهای فلزات گرانبها به بالاترین میزان خود در شش ماه گذشته صعود کرد.
به گزارش ايرنا، برخی تحلیلگران بر این باورند رکوردزنی جدید قیمت طلا، تازه آغاز روند صعودی این فلز گرانبهاست زیرا سرمایه‌گذاران در حال تغییر انتظارات خود از نرخ‌های بهره آمریکا هستند.
بهای هر اونس طلا در معاملات جمعه گذشته پس از صعود به رکورد بالای یک هزار و ۴۰۰ دلار مقداری عقب نشینی کرد اما بازارهای جهانی همچنان با بزرگترین رشد هفتگی قیمت‌ها در بیش از سه سال گذشته روبرو شدند.
بهای هر اونس طلا در روز جمعه هفته گذشته در بازارهای جهانی با ۶ دهم درصد افزایش به یک هزار و ۳۹۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.
این در حالی است که بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش، در یک هزار و ۴۰۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد.
به نوشته سایت خبری کیتکونیوز، شماری از تحلیلگران نسبت به افزایش بهای جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ خوش‌بین هستند.
این در حالی است که به باور شمار دیگری از تحلیلگران و مفسران اقتصادی این روند صعودی ضعیف خواهد بود.
بنابر پیش‌بینی برخی تحلیلگران، بازارها تا پایان هفته رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش خواهند گرفت چرا که معامله گران در آستانه برگزاری نشست گروه ۲۰ غیرمنطقی عمل نخواهند کرد.
در حال حاضر به رغم روند رو به رشد طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا و انواع سکه در بازارهای داخلی به دلیل افت قیمت دلار کاهش یافته است.
بر این اساس، نرخ هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز شنبه (اول تیر ۹۸) به قیمت چهار میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به فروش رسید.
همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار، ۴۳۲ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به فروش رسید.
 
کد مطلب: 109905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *