۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳

پرونده مسکن مهر اردبیل بسته می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایسنا، محبوب حیدری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در این سه سال در یک حرکت زیربنایی و گام مؤثر سعی کردیم تا مطالعات و امکان‌سنجی تمام راه‌های شریانی استان را به انجام برسانیم تا بر اساس یک برنامه‌ریزی و افق روشن اهداف تعریف شده را تحقق بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ کیلومتر مسیر سه راهی صحرا، گرمی و بیله‌سوار و اتصال به پارس‌آباد، سربند و مشگین‌شهردر قالب این مطالعات امکان‌سنجی ردیف اعتباری گرفت تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما باید در گام اول به این سوال پاسخ می‌دادیم که در حال حاضر در چه موقعیتی قرار داریم و می‌خواهیم به کجا برسیم که بر همین اساس مطالعات امکان‌سنجی راه‌های شریانی استان به انجام رسید تا به دنبال آن تلاش کنیم تا محورهای مواصلاتی اردبیل برای تبدیل به بزرگراه از ردیف اعتباری ویژه بهره‌مند شود.
حیدری افزود: در سال گذشته برای سه محور شریانی استان اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، رضی به گرمی و گرمی بهبیله‌سوار در پیوست قانون بودجه ردیف مشخصی تعریف شد.
وی به برآورد هزار میلیارد تومانی برای احداث بزرگراه اردبیل – سرچم اشاره و تصریح کرد: برای محور مواصلاتی اردبیل – آستارا نیز ردیف ملی تعریف شد تا با برآورد ۵۰۰ میلیارد تومانی این محور نیز زمینه عملیاتی به خود بگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه محور موران – گرمی، انگوت و مشگین‌شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته است، اظهار کرد: امروز تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است تا با برخورداری از ردیف اعتباری مصوب در بودجه سالانه طی سال‌های آینده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

افزایش اعتبارات راه‌های استان تا ۱۵۰ میلیارد تومان
حیدری به افزایش اعتبارات راه‌های استان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: راه‌های شریانی استان ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشت که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم در تخصیص این اعتبارات نیز به صورت ۱۰۰ درصد تلاشی جدی را شاهد باشیم.
وی نمونه این افزایش اعتبارات را مربوط به بزرگراه اردبیل –مشگین‌شهر – اهر اعلام و خاطرنشان کرد: دو سال قبل اعتبار این پروژه ۲ میلیارد تومان بود که با رشد ۱۲ برابری این رقم به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: ما با پیمانکاران توافق کردیم که ۴۰ کیلومتر باقیمانده این پروژه را تا پایان امسال تکمیل کنند که ۲۰ کیلومتر آن در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود و ۲۰ کیلومتر مابقی نیز تا پایان سال به شرط تخصیص کامل اعتبارات آماده بهره‌برداری خواهد شد.
حیدری به محور رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: ۱۰ کیلومتر از این محور مواصلاتی در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و در ورودی گرمی نیز ۵ کیلومتر از مسیر آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی از واگذاری پروژه مواصلاتی گرمی به بیله‌سوار به پیمانکار خبر داد و گفت: ۲۰ کیلومتر محور پارس‌آباد – سربند نیز که پرتردد و پرحادثه است به پیمانکار واگذار شده و امسال قرار است ۷ کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک برود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به محور اردبیل –سرچم و کارهای اجرایی در این مسیر شریانی اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر از این محور به زیر ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر نیز تا آخر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.
حیدری بیان کرد: محور اردبیل – آستارا نیز تا تونل و یک کیلومتر بعد از آن مطالعه شده و به زودی در قالب مناقصه به پیمانکار واگذار خواهد شد.
وی پروژه‌های حوزه راه در جنوب استان به ویژه کلور – درام را یادآور شد و تصریح کرد: ۳۷ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل بوده که با توجه به عملکرد خوب استان بخشی از عملیات اجرایی این مسیر دوباره به استان اردبیل واگذار شده و در کنار آن راه ارتباطی شال – ماجولان– ماسوله، خلخال به اسالم و خلخال به پونل نیز که در توسعه گردشگری منطقه تحول آفرین خواهد بود تا آخر فصل کاری امسال افتتاح شده و یا عملیات احرایی آنها به سرانجام می‌رسد.
حیدری به بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی استان اردبیل به پیمانکاران اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور ۴۰ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۰ کیلومتر در محور اردبیل – مشگین‌شهر، ۸ کیلومتر در محور رضی به امیرکندی و ۱۲ کیلومتر نیز در مسیر اردبیل – سرچم افتتاح خواهد شد.

رتبه اول استان اردبیل در حوزه املاک و مسکن
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه مسکن و تعهد ساخت ۴۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۴۱ هزار واحد تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ما در دو شهرستان پارس‌آباد و اردبیل در تکمیل پروژه‌ها به مشکل برخوردیم به طوری که در پارس‌آباد پروژه ۵۲۵ واحدی با ۹۸ درصد پیشرفت در مرحله نصب آسانسور است و در میراشرفاردبیل نیز از هزار و ۲۰۰ واحد ۷۰۰ واحد تکمیل و تحویل شده و ۵۲۷ واحد در حال اجراست.
حیدری با بیان اینکه تا آخر امسال پرونده مسکن مهر در این استان بسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما به صورت مرتب و در طول هفته به پروژه‌های حوزه راه و مسکن سرکشی می‌کنیم و در این کارزار تلاش و کوشش شبانه‌روزی از همسرم که بخش عمده‌ای از مشکلات زندگی را بر دوش کشیده قدردانی می‌کنم.
وی نیاز استان را در توسعه و تکمیل بزرگراه‌ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: ما با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه در این حوزه نمی‌توانیم خلاءها و کمبودهای گذشته را به سرعت رفع کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: تا پایان امسال علاوه بر تکمیل و افتتاح ۴۰ کیلومتر بزرگراه تکمیل مسکن مهر و حل مشکلات معیشتی همکاران را در این اداره کل پیگیری می‌کنیم چرا که بر این باورم تمام موفقیت‌های اداره کل در سایه همدلی، تلاش و جدیت مجموعه راه و شهرسازی استان به دست آمده است.
حیدری در پایان به موفقیت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: رتبه اول را در حوزه مسکن و املاک، رتبه پنج کشوری را در کیفیت ساخت و ساز به دست آوردیم و در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان که از طرف استانداری انجام شده اداره کل راه و شهرسازی استان رتبه اول را در بین ادارات به دست آورد.
کد مطلب: 109972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *