کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید ۹۰درصد دونات‌ها در زیرزمین

4 تير 1398 ساعت 20:14

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد دونات ها در واحدهای زیرزمینی تولید می‌شود، گفت: وضعیت بهداشتی مکان تولیدکننده مشخص نیست، همچنین این دونات ها تاریخ تولید و انقضا ندارند که امکان بروز کپک و … را فراهم می‌کند.


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد دونات ها در واحدهای زیرزمینی تولید می‌شود، گفت: وضعیت بهداشتی مکان تولیدکننده مشخص نیست، همچنین این دونات ها تاریخ تولید و انقضا ندارند که امکان بروز کپک و … را فراهم می‌کند.
جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: می‌خواهیم نسبت به دونات های فله‌ای اعلام خطر کنیم که این موضوع ربطی به دونات هایبسته بندی شده ندارد.
وی با بیان اینکه منظور از دونات های فله‌ای این است که در برخی از آبمیوه و بستنی فروشی‌ها به صورت پیراشکی به فروش می رسند، افزود: دونات های فله‌ای مضررات متعددی دارند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: این دونات ها در معرض هجوم حشراتی از قبیل مگس، سوسک و پشه و همچنین دست‌های آلوده فروشنده، آلوده شدن به گردو غبار و دود خودروها و … قرار دارند.
وی تاکید کرد: نامشخص بودن مواد مورد استفاده در تهیه این دونات ها از جمله مضررات این خوراکی است.
محمدی فشارکی با بیان اینکه ۹۰ درصد این دونات ها در واحدهای زیرزمینی تولید می‌شود و بر این واحدها هیچ نظارتی نمی‌شود، خاطر نشان کرد: وضعیت بهداشتی مکان تولیدکننده و عدم رعایت بهداشت پرسنل، متأسفانه مشخص نیست، همچنین این دونات ها تاریخ تولید و انقضا ندارند که امکان بروز کپک و … را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: متأسفانه با مراجعه به یکی از واحدهای تولید زیرزمینی دونات های فله‌ای متوجه شدیم که این واحد به صورت غیربهداشتی تولید دارد و با ارسال چند دونات برای آزمایش متوجه وضعیت نامساعد بهداشتی آنها شدیم.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در خصوص استفاده از واکس در دونات های خوراکی، تصریح کرد: شکلات این دونات ها از رنگ‌های غیر مجازی تهیه می‌شود که این رنگ‌ها در تولید واکس نیز استفاده می‌شود.
محمدی فشارکی با اشاره به اینکه در این خصوص با مرکز بهداشت جلساتی داشته ایم و آنها گله مند شدند که چرا شخصاً مصاحبه کرده ام، گفت: صورت مساله را نمی‌توان پاک کرد، بلکه باید مشکل را برطرف کرد. یکی از سرفصل‌هایی که موظف هستیم برخورد کنیم عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که در این خصوص برای مرکز بهداشت نامه نوشتیم.
وی ادامه داد: آزمایش برای سلامت دونات ها را به دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دادیم که آزمایشگاه مورد تأیید بهداشت و علوم پزشکی است. البته تمام مجموعه‌های تولیدی ماهانه کالای خود را برای آزمایش ارسال می‌کنند و نتیجه را به اداره بهداشت اطلاع می‌دهند.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان درخصوص اینکه مرکز بهداشت استفاده از واکس در دونات را تکذیب کرده است، ادامه داد: اگر ما در نظر بگیریم که اصلاً چیزی به عنوان واکس و رنگهای غیر مجاز نداریم، آیا هجوم حشرات از قبیل مگس، سوسک و پشه، تماس دست‌های آلوده فروشنده با دونات، آلوده شدن به گرد و غبار و دود خودروها و از همه مهم‌تر نامشخص بودن تاریخ تولید و انقضای دونات ها که مشخص نیست، قابل دفاع است؟!
محمدی فشارکی خاطر نشان کرد: دونات های فله‌ای باید جمع شود، حتی به فرماندار برخوار تذکر دادم که در منطقه سین و اغلب منازلی که در حاشیه شهر هستند و دونات تولید می‌کنند برخورد شود و این در حالی است که نظارت بهداشتی بر تهیه دونات ها نیست و لازم است برخورد شود.


کد مطلب: 110077

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/110077/تولید-۹۰درصد-دونات-ها-زیرزمین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir