۰
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۹

مراسم نکوداشت پدر علم مدیریت رسانه

روز گذشته مراسم نکوداشت 77 سالگی پروفسور"علی‌اکبر فرهنگی"پدر علم مدیریت رسانه کشور برگزار شد.
روز گذشته مراسم نکوداشت 77 سالگی پروفسور"علی‌اکبر فرهنگی"پدر علم مدیریت رسانه کشور برگزار شد.
مراسم نکوداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تولد پروفسورعلی‌اکبر فرهنگی، پدر علم مدیریت رسانه و چهره ماندگار کشور روز گذشته با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکزی و برخی از اساتید برتر کشور برگزار شد.
دکتر علی غیاثیان دبیر اجرایی مراسم نکوداشت هفتاد و هفتمین سالگرد تولد پروفسورعلی‌اکبر فرهنگی در این مراسم گفت: این مراسم به همت فصلنامه تحقیقات رسانه، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن فعالان اصحاب رسانه و جمعی از شاگردان و دوستداران ایشان برگزار شد.
وی افزود: بی‌شک نیم قرن تلاش و خدمات ارزنده دکتر فرهنگی در عرصه ارتباطات و مدیریت رسانه در کشور بزرگ‌ترین میراث ماندگار در جامعه علمی و فرهنگی ایران عزیز محسوب می‌شود.
دکتر غیاثیان تصریح کرد: تأسیس مدیریت رسانه توسط ایشان گامی بلند بود و امروز می‌بینید همین گام چطور دانشجویان برتری را به جامعه ایران تحویل داده است.
وی افزود: دکتر علی اکبر فرهنگی اگرچه در سال 1384 به عنوان چهره ماندگار کشور در رشته مدیریت معرفی شد اما ایشان بعد از این جایزه نیز در راه دادن زکات علم از پای نایستاد .
 
دکتر غیاثیان در ادامه گفت: بیش از بیست سال است که افتخار شاگردی استاد را دارم، دکتر فرهنگی استادی اخلاق مدار، فرهیخته و پدری مهربان برای شاگردانشان هستند، بی شک برگزاری چنین مراسمی می تواند در یادآوری خدمات بی شمار ایشان به  فرهنگ و ارتباطات کشور کمک شایانی کند.
در ادامه دکتر مهدی اختر محققی مدير مسئول فصلنامه تحقيقات رسانه نیز در خصوص برگزاری این مراسم گفت: این رسم خوبی است که برای بزرگان و فرهیختگان کشورمان مراسم نکوداشت  برگزار کنیم . من افتخار شاگردی استاد را سالهاست دارم . همه ساله مراسم نکوداشت استاد توسط شاگردان، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی برگزار می شود .
وی افزود: در حوزه ارتباطات استاد شاگردان زیادی را تربیت کرده اند و این افراد هم اکنون در اکثر رسانه های کشور به فعالیت مشغول هستند، برگزاری این مراسم تجلیلی از خدمات استاد در راستای تربیت مدیران رسانه ای در کشور می باشد. امیدوار هستیم ایشان همیشه تندرست باشند و ۱۲۰سالگی شان را جشن بگیریم.
دکتر خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: بیشتر از آنچه بشر امروز به دنبال دانش باشد بدنبال انسان هست و هر آنچه قرار است خوب باشد برای انسانیت است باور من نیز این است که معرفت آقای دکتر فرهنگی را باید شناخت و نهادینه کرد.
وی تصریح کرد: قبل از هرچیزی  باید یاد بگیریم تا بتوانیم یاد بدهیم و از این جلسه فرهنگی وار بیرون بیاییم و من به نوبه خود از نعمت وجود  استاد فرهنگی  خدا را شاکر هستم.
در ادامه دکتر اکبر نصرالهی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه‌ دانشگاه آزاد تهران مرکزی نیز ضمن تبریک سالروز تولد استاد فرهنگی بر ضرورت برگزاری چنین مراسمی تاکید کرد و گفت: اگر دکتر فرهنگی در مجامع علمی نبود این رشد و بالندگی در دپارتمان مدیریت رسانه وجود نداشت.
دکتر محکی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  نیز دیگر سخنران این مراسم در ادامه گفت: دکتر فرهنگی علاوه بر دانش وسیع در حوزه ارتباطات و مدیریت، آبروی جامع علمی کشور هستند و وجود افرادی مثل دکتر فرهنگی فرصت مغتنمی در فضای علمی کشور است.
در ادامه این مراسم پروفسور فرهنگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: ما وارث فرهنگ بزرگ و بالنده ایران هستیم و علم برای این است که چراغ راه ما و باعث حرکت ما بشود. 
وی با بیان اینکه ما که وارث چنین فرهنگی هستیم آنچه برای من روشن این است که این فرهنگ از دیرباز راه خود را شروع کرده و تا به امروز ادامه داده، تصریح کرد:  ایران در چهارراه حوادث تاریخ جهان قرار گرفته است تمدن غربی در همه ادوار چشم به تمدن شرقی دوخته است مثل روز برای من روشن است نسل امروز  پرچمدار عزت و مجد ایران خواهد بود.
گفتنی است؛ مراسم با بریدن کیک تولد و اهدای هدایا از سوی همکاران، شاگردان و دوستان این استاد فرهیخته در فضایی صمیمی برگزار شد.
در این مراسم از تمبر استاد فرهنگی رونمایی و کارت عضویت افتخاری انجمن فعالان اصحاب رسانه نیز به ایشان تقدیم شد. 
همچنين در اين مراسم دكتر اميرروشن بخش معاون ارتباطات و امور مشاركت هاى كميسيون ملى يونسكو تقديرنامه يونسكو را به پاس يك عمر تلاش مجدانه در عرصه ارتباطات، مديريت رسانه و علوم اجتماعى به پروفسور على اكبر فرهنگى اهدا كرد.
 روشن بخش در اين مراسم ضمن قرائت متن لوح يونسكو از دكتر محكى عضو كميته ملى ارتباطات كميسيون ملى يونسكو خواست تا به نمايندگى از يونسكو اين لوح را به ایشان اهدا نمايد.
خاطرنشان می شود؛  پروفسور علی‌اکبر فرهنگی چهره ماندگار کشور و پدر علم مدیریت رسانه ایران ۹ تیر ماه سال ۱۳۲۱ به دنیا آمد و تاکنون بیش از ۶۰ کتاب در حوزهای  ارتباطات، مدیریت فرهنگ و … تالیف کرده  است که از شاخص ترین آنها  می‌توان  به «تکنولوژی و تکامل فرهنگی»، «ارتباطات انسانی»، «مدیریت بازار»، «ارتباطات غیر کلامی»، «تنش در محیط کار »،«مبانی ارتباطات سازمان سنجش آموزش کشور»، «فرهنگ علوم اجتماعی با جمعی از نویسندگان»، «نظریه ‌های ارتباطات سازمانی» … اشاره کرد، جدید ترین کتاب پروفسور فرهنگی  کتاب شعر در جستجوی خورشید است که توسط انتشارات راِئین منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
کد مطلب: 110357
برچسب ها: رسانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *