۰
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵

راه‌اندازی پیک دوچرخه‌سوار

مدیر توسعه‌ سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از مردم تهران خواست که هوای دوچرخه‌های شهر را داشته باشند.
مدیر توسعه‌ سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران از مردم تهران خواست که هوای دوچرخه‌های شهر را داشته باشند.
به گزارش ایسنا، یعقوب آزاده دل صبح امروز در افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری گفت: امیدواریم سال آینده سومین نمایشگاه را در حالی برگزار کنیم که میزان استقبال از دوچرخه به قدری باشد که نیازی به کمک شهرداری نباشد و بخش خصوصی تمام کار را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه امسال به موازات نمایشگاه، کنفرانس جامع مدیریت شهری نیز در حال برگزار است و بانک رسالت نیز در این همایش حضور دارد و نسبت به ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه اقدام می‌کند،اظهارکرد: امروز پنجاهمین ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی نیز افتتاح می‌شود.
مدیر توسعه‌ سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مطالعات ساخت یک اپلیکیشن پایش دوچرخه سواری در مرحله نهایی قرار دارد، گفت: در صدد ایجاد پیک دوچرخه سوار هستیم که در مناطق ۱۱ و ۱۲ این طرح به‌صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.
وی افزود: بزرگترین تفاوت این نمایشگاه نسبت به سال گذشته این بود که در دوره اول تنها فردی که با دوچرخه به این همایش دوچرخه سواری آمد پورسید آقایی - معاون حمل و نقل شهرداری تهران - بود اما امسال می‌بینیم که شهردار تهران با دوچرخه به این نمایشگاه آمده و این در حالیست که من از قالیباف و نجفی و افشانی - شهرداران پیشین - خواسته بودم که از دوجرخه استفاده کنند اما نکردند و زمانی که پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران از شورا رأی اعتماد گرفت می‌خواستم که وی را به استفاده از دوجرخه دعوت کنم تا این که معاون حمل و نقل خبر داد که شهردار تهران به سه شنبه‌های بدون خودرو پیوسته است.
مدیر توسعه‌ سیستم حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان اینکه من مسئول توسعه دوچرخه سواری در شهر هستم اما می‌بینم که برخی‌ها تنها به خاطر شهردار تهران، هوای دوچرخه را دارند، گفت: بهتر است هوای دوچرخه را داشته باشیم تا هوای شهردار را هم داشته باشیم.
وی با اشاره به بازگشت پروانه‌ها به شهر تهران اظهارکرد: بازگشت پروانه‌ها به تهران ربطی به اقدامات ما ندارد اما قول می‌دهم اگر این رویه‌ کاهش آلودگی هوا را ادامه دهیم نه تنها پروانه‌ها بلکه لک لک‌ها هم به شهر برمی‌گردند.
به گزارش ایسنا، حجت - رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران - نیز در این مراسم با بیان اینکه هر شهروند برای سفر شهری خود سه آیتم زمان، قیمت و سفر راحت را مد نظر قرار می‌دهد، گفت: با توجه به این شاخص‌ها استفاده از خودروی شخصی هم به صرفه‌تر و هم راحت‌تر است و زمان کمتری هم صرف می‌شود اما چه اتفاقی می‌افتد که شهروندان از دوچرخه به جای خودروی شخصی برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند.؟
وی با بیان اینکه فاکتور اجتماعی و داشتن هوای سالم‌تر دو عامل مهم استفاده از دوچرخه به جای خودروی شخصی است،اظهارکرد: تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که داشتن معاینه فنی نفع شخصی ندارد اما چرا آن را انجام می‌دهیم؟ آیا این به دلیل سیاست عاقلانه استفاده از تخفیف‌ها نیست؟ می‌بینید مردم به خاطر کاهش آلودگی هوا از خودرو استفاده نمی‌کنند بلکه به دلیل استفاده از تخفیف و یا کاهش هزینه‌هایشان است که از خودرو استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل درونی کردن فاکتور اجتماعی استفاده نکردن از خودرو یک الزام عمومی است.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شرایط ایران بسیار شبیه ترکیه است اما در آنجا مصرف بنزین ۱۰ میلیون لیتر است اما در ایران ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین روزانه استفاده می‌شود،گفت: چند وقت پیش شایعه شد که بنزین گران می‌شود و دیدید که برخی‌ها به پمپ‌های بنزین رفتند و می‌خواستند از آخرین فرصت برای استفاده از بنزین ارزان قیمت استفاده کنند که این ایستادن در صف پیام آمادگی مردم بود. قیمت بنزین ارزان است و موجب می‌شود که دوچرخه رشد نکند.
حجت ادامه داد: فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است چرا که بسیاری از مردم از شیوه‌های دیگر حمل و نقل همچون دوجرخه بی‌خبر هستند و این نمایشگاه و همایش قدم بزرگی است تا بتوانیم مردم را نسبت به استفاده از دوچرخه تشویق کنیم.
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دوچرخه سوارانی که در شهر تردد می‌کنند سفیران فرهنگی دوچرخه هستند، گفت: این افراد مردمان دیگر را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کنند.
به گزارش ایسنا، در این همایش سردار مهماندار - رئیس پلیس راهور، مهدی جمالی‌نژاد - رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک و شهرداری تهران - نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 110416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *