۰
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۴

نشست اضطراری شورای امنیت برای لیبی

 شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی برای بحث در مورد حملهٔ هوایی به مرکز نگهداری مهاجران در لیبی که باعث کشته شدن تعداد زیادی از آنان شد، جلسه اضطراری برگزار می‌کند.
 شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی برای بحث در مورد حملهٔ هوایی به مرکز نگهداری مهاجران در لیبی که باعث کشته شدن تعداد زیادی از آنان شد، جلسه اضطراری برگزار می‌کند.
به گزارش چهارشنبه شب فرانس ۲۴، جلسه مذکور که با درخواست نماینده پرو که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای شورا را بر عهده دارد، پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود.
در جلسه اضطراری شورای امنیت، گزارش نمایندگان آژانس مهاجران سازمان ملل و دپارتمان امور سیاسی این سازمان درباره حمله به بازدشتگاه مهاجران بررسی می شود.
همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دولت وفاق ملی لیبی (مورد حمایت جامعه جهانی)، خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حملات نظامی نیروهای ژنرال حفتر به جنوب طرابلس به ویژه حملات هوایی به کمپ مهاجران شد.
محمد القبلاوی وزیر خارجه دولت وفاق لیبی گفت: با ارسال نامه‌ای از شورای امنیت خواسته ایم در باره بمباران بی سابقه جنوب طرابلس، جلسه اضطراری تشکیل دهد.
وی افزود: این نامه همچنین خواستار تحقیق فوری در باره این بمباران و حمله به طرابلس، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، تحقیق در باره جنایت مربوط به بمباران کمپ مهاجران در تاجوراء و به طور کلی بحران لیبی، شده است.
رسانه‌های خبری بامداد امروز اعلام کردند که جنگنده‌هایی که گفته می‌شود وابسته به نیروهای حفتر است، مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در طرابلس را هدف قراردادند. در جریان این حمله، دستکم ۴۰ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.
این حمله در حالی صورت گرفته که لیبی روزهای پر تنشی را پشت سر می‌گذارد. اوضاع این کشور از فروردین‌ماه و هم‌زمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شده است.
چارلی یاکسلی سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این باره گفت: دست کم ۳۰ مهاجر در حمله هوایی شب گذشته به مرکز اسکان مهاجران در لیبی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.
وی افزود: نمی‌تواند به طور قطع گفت که چه کسی به این مرکز که حدود ۶۰۰ نفر در آن اسکان دارند، حمله کرده است.
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه‌ای حمله به مرکز مهاجران در لیبی را محکوم کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان برابر عواقب درگیری‌های نظامی مستمر اطراف طرابلس و حفاظت از تأسیسات زیربنایی در این کشور تأکید کرد و گفت که طرف‌های دیگر باید پس‌ازاین عملیات اجازه دهند که کمک‌های لازم به افراد متضرر برسد.
وزارت خارجه انگلیس حمله هوایی به مناطق غیرنظامی در لیبی را «غیرقابل» قبول توصیف کرد.
وزارت فرانسه نیز حمله به این مرکز ویژه مهاجران را محکوم کرد.
در همین حال، اتحادیه اروپا خواستار اجرای تحقیق بین‌المللی در حمله وحشتناک به مرکز یادشده در منطقه تاجوراء شد.
  •  
     


  •  
کد مطلب: 110542
برچسب ها: ليبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *