۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
باهنر:

اصلاح‌طلبان مدتی است چوب نام خود را می‌خورند

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام گفت که قانون انتخابات بخشی از عناوین کاری جدید مجمع است که رهبری ابلاغ کردند.
محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری در حکم جدید خود به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، عناوین کاری جدیدی را ابلاغ کردند که قانون انتخابات نیز بخشی از آن بوده و سیاست‌های کلی انتخابات به زودی در مجمع تشخیص کلید خواهد خورد.
وی همچنین درباره تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی، اظهار داشت: تشکیل حزب فراگیر اصولگرایی ایده‌ای بود که شش سال پیش مطرح شد و در سال۸۷ هم اعضای شورای مرکزی موقت آن انتخاب شدند. اما به دلیل فضای تند انتخابات در سال ۸۸ اقدامات برای تشکیل آن متوقف شد.
اهم سخنان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان می‌آید:

پیش نویس اساسنامه و مرامنامه حزب فراگیر اصولگرایان تعیین شده اما تاکنون درباره انتخاب اعضای آن تصمیمی گرفته نشده است. تشکیل حزب فراگیر نیازمند سرمایه و نیروی انسانی است.
اصلاح‌طلبان مدتی است چوب نام خود را می‌خورند و سران آن نیز به فتنه پیوستند و هزینه‌های زیادی را به نظام تحمیل کردند. اما زمینه حضور و فعالیت برای اصلاح‌طلبانی که در چهارچوب قانون اساسی و نظام حرکت می‌کنند و مرزبندی خود را با فتنه روشن کرده‌اند، فراهم است.
بعد از انتخابات ریاست جمهوری یعنی از اوایل سال ۸۸ قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. اما این قانون مورد حمله برخی رسانه‌ها قرار گرفت و بواسطه سنگین شدن فضا قانون مذکور از دستور کار این کمیسیون خارج شد.
مقام معظم رهبری در حکم جدید خود به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام عناوین کاری جدیدی را هم ابلاغ کردند که قانون انتخابات نیز بخشی از عناوین جدید است و سیاست های کلی انتخابات به زودی در مجمع تشخیص کلید خواهد خورد. بعید می‌دانم که این قانون به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برسد چرا که تصویب آن به مدت زمان زیادی نیاز دارد.
عوامل مختلفی در گرانی های اخیر موثر بوده و تحریم ها نیز اثر مشخصی داشته است. عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تاخیر و یا منضبط عمل نکردن آنان نیز از عوامل دیگر شکل گیری گرانی‌های اخیر است و در حال حاضر نیز تیم‌های مشترکی میان دولت و مجلس تشکیل شده که امیدواریم بتوانند کارها را سامان دهند.
در سوریه، کشورهای همسایه توطئه چینی می‌کنند و بعضی از آنان به اشتباه تحولات سوریه را با بیداری اسلامی مقایسه می‌کنند ولی تحولات سوریه با بیداری اسلامی تفاوت‌های چشم گیری دارد.
بعضی از کشورهای همسایه به صورت آشکار از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند و با همراهی استکبار به دنبال از بین بردن خط مقاومت در منطقه هستند.
تا کنون اصلاحات خوبی در دولت سوریه انجام شده ولی غرب در سوریه بدنبال شکستن خط مقاومت و ساقط کردن حکومت بشار اسد است.خوشبختانه تاکنون غرب و آمریکا نتوانسته‌اند علیه سوریه قطعنامه‌ای تصویب کنند و دولت بشار اسد نیز باید اصلاحات را سرعت ببخشد.
 
کد مطلب: 1106
مرجع : خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *