۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱

دانشجویی به خاطر من در زندان نیست

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی گاهی به جای مچ گیری باید پیشگیری کند که این امر برای رفع مشکلات کشور بسیار مهم است.
علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشگاه قم برگزار شد، در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که پرسید چرا شما در زمینه‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی همانند حجاب و عفاف و برنامه‌های صدا و سیما کمتر اظهار نظر می‌کنید اظهار داشت: بنده در این زمینه‌ها هم اظهار نظر داشته‌ام، اما شرایط کشور به گونه‌ای است که بیش از اظهار نظر نیازمند کار هستیم.


وی افزود: چیزی که در کشور زیاد است سخنرانی است اما آنچه در بخش فرهنگ و عرصه اجتماعی باید به آن توجه و آن را دنبال کنیم، سند چشم انداز و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است که همه باید تلاش کنند تا این برنامه‌ها و سیاست‌ها به درستی اجرایی شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام، نیازمند عزم راسخی دارد، افزود: مدیران فرهنگی برجسته می‌توانند این برنامه‌ها را به سرانجام برسانند و محقق کنند.


وی با بیان اینکه زمانی که در صدا وسیما بودیم مرکز پژوهش‌های صدا و سیما را با همکاری حوزه علمیه در قم راه اندازی کردیم، افزود: معتقدم بخشی وسیعی از کارهای فرهنگی و اجتماعی باید در حوزه علمیه صوت گیرد و فیلمنامه ها باید بر اساس آموزه‌های دینی و ارزشی نوشته شود که خوشبختانه تا کنون این مرکز با حضور طلاب حوزه علمیه خروجی خوبی داشته است.


سعی می کنم بیشتر در جمع دانشجویان حاضر شوم


لاریجانی در ادامه در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری که عنوان کرد، مشغله کاری دلیل قانع کننده‌ای برای عدم حضور در دانشگاه و پاسخگویی نیست، اظهار داشت: تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها توصیه به حق و درستی است و ما نیز سعی می‌کنیم از این به بعد بیشتر در جمع دانشجویان حضور یافته و از نظریات و توصیه‌های آنها استفاده کنیم هر چند که در گذشته هم اصل بر همین منوال بوده است.


وی اضافه کرد: بنده از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب سر کار هستم و امروز هم که برای این جلسه برای قم می‌آمدم، کمیسیون بهداشت و درمان درخواست جلسه‌ای برای رفع مشکلات پیش آمده داشتند که به آنها گفتم باید به قم بروم.


هیچ دانشجویی به خاطر شکایت من در زندان نیست


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که از وی پرسید، دلیل دستگیری عده‌ای از دانشجویان که در جلسات مختلف علیه رئیس مجلس صحبت کردند چیست و چرا قوه قضائیه تنها با مخالفان رئیس قوه مقننه برخورد می‌کند ولی با کسانی که علیه رئیس جمهور حرف می‌زنند برخوردی نمی‌کند، پاسخ داد: بیان اینگونه حرف‌ها و دستگیری تعدادی از افرادی که علیه بنده صحبت کردند غلو آمیز است، مخصوصا ضرب و شتم دانشجویان توسط محافظان بنده، که این موضوع را به شدت رد می کنم. چرا که محافظان من در این جلسه حضور دارند و می‌توانند در این خصوص شهادت دهند.


وی با بیان اینکه بنای من چنین رفتارها و برخوردهایی با افراد مخالف نیست، افزود: بنده در هیچ کدام از موارد دستگیری افراد، شکایتی نداشتم و شاید رفتارهایی که با برخی دانشجویان در جلسات گذشته شده مربوط به نهادهای دیگر بوده است.


لاریجانی به دانشجویان توصیه کرد: انتقاد کردن از افراد خوب است اما تخریب و دروغ و تهمت زدن به افراد نادرست است و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که نباید به سران قوا توهین کرد چرا که آنها در خدمت به مردم دلسوز هستند.


وی با بیان اینکه در قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در همین قم ۲۰ وانت فحش علیه من پخش کردند، افزود: عده‌ای در این انتخابات عکس من و آقای کروبی را در کنار هم قرار داده و در زیر آن مطلبی علیه من نوشتند و یا عکس من که در کنار اقای احمدی نژاد و آقای هاشمی بودم را منتشر و مطالب نامربوطی زیر آن نوشتند.


رئیس قوه مقننه عنوان کرد: باید این طرف قصه را هم دید که امروز نمایندگان مجلس را برای این که حرفی به رئیس جمهور زده‌اند را می‌بردند واز آنها سئوال می‌پرسند.


نباید فضای کشور به سمت درشت گویی و تندگویی برود


وی با بیان اینکه نباید فضای کشور به سمت درشت گویی و تندگویی برود افزود: باید با نگاه به آینده فضای مدودت و دوستی در کشور ایجاد شود و از توان نخبگان در بخش‌های مختلف به درستی استفاه کرد که استفاده از نخبگان نیز آداب و رسومی دارد.


نماینده مردم قم در خانه ملت عنوان کرد: تخریب، توهین، تهمت و افترا جامعه را متزلزل می‌کند که این عوامل حاصل پرخاشگری است.


وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند در کشور نباید دوست و دشمن را با هم مخلوط کرد که برخی از افراد تیرهای خود را بجای اینکه به سمت دشمن رها کنند به دوستان می زنند و همه باید سعی کنند از بیان حرف‌هایی که افترا و دورغ است اجتناب کنند.


لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه چرا مجلس شورای اسلامی به تخلفات سایر نهادهای غیر دولتی همانند شهرداری تهران، قوه قضائیه، صدا و سیما و بخش‌های دیگر نمی‌پردازد و مجلس گزارشی در این زمینه ارائه نکرده است، افزود: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون قضایی و همچنین کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد که در خصوص تخلفاتی که ارائه می شود رسیدگی می کنند.


وی ادامه داد: قوه مجریه بسیار گسترده است و گزارشات رسیده از این قوه حجم بیشتری دارد که به همین دلیل رسیدگی به این تخلفات بیشتر از سایر قوا است، اما در همین اختلاس سه هزار میلیاردی مجلس وارد عمل شد و گزارش خود را ارائه کرد.


امروز فعالیت مجلس بر روی مسائل اقتصادی تمرکز دارد


لاریجانی با بیان اینکه امروز مجلس بر روی مسائل اقتصادی تمرکز دارد و بیشتر کار مجلس در این زمینه ها است افزود: پرداختن مجلس به مسائل اقتصادی استدلال دارد چرا که فشارهای اقتصادی از سوی غرب مورد تمرکز واقع شده وما در این زمینه در شرایط حساسی قرار داریم که باید توجه کرد که بیراهه نرویم.


وی ابراز داشت: اگر بسترهای تولید در کشور فراهم شود ایجاد اشتغال خواهد شد و در کشور از اواخر سال گذشته شاهد رشد تورم بودیم که این موضوع مهم با همه افراد جامعه ارتباط دارد.


رئیس قوه مقننه اضافه کرد: امروز بر قیمت مواد خوراکی و همچنین پوشاک تا ۵۰ درصد اضافه شده که این وضعیت برای اقشار جامعه سخت و مشکل است باید در این زمینه ها ورود کرد تا مشکلات پیش امده مرتفع شود.


مجلس شورای اسلامی گاهی به جای مچ گیری باید پیشگیری کند


لاریجانی با بیان اینکه بخشی از این موانع و مشکلات اقتصادی نیازمند وضع قانون بود افزود: بخشی از مسائل پیش آمده اقتصادی نیز مشکل قانونی ندارد بلکه مشکل در مرحله اجرا است که مجلس شورای اسلامی تلاش می کند با برگزاری جلسات مشترکی با دولت موانع اجرای قانون را برطرف کند.


رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی گاهی به جای مچ گیری باید پیشگیری کند که این امر برای رفع مشکلات کشور بسیار مهم است.
کد مطلب: 11063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *