۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

سرنوشت نامعلوم چهار نفر در رودخانه کرج

تلاش امدادگران ادامه دارد اما سرنوشت چهار نفر از غرق شدگان رودخانه کرج همچنان نامعلوم است.
تلاش امدادگران ادامه دارد اما سرنوشت چهار نفر از غرق شدگان رودخانه کرج همچنان نامعلوم است.
به گزارش ايرنا، فتح الله هاشمی نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر کرج گفت: طی سال جاری ۱۶ نفر در رودخانه‌های استان البرز غرق شدند که با جستجوهای پی در پی هنوز سرنوشت چهار نفر از آنها نامعلوم است.
اجساد سه کودک هشت ساله، پنج ساله، هفت ساله و یک مرد ۳۲ ساله که از ۲۶ خرداد ماه تاکنون در رودخانه کرج غرق شده اند، هنوز پیدا نشده است.
که نیروهای امدادی هلال احمر و غواصان محلی همچنان درجستجوی کشف اجساد هستند.
هاشمی نژاد می‌گوید امسال به دلیل افزایش بارش‌ها رودخانه‌های استان البرز آب رودخانه‌ها بسیار زیاد شده و سبب سرعت جریان آن نیز شده است که می‌طلبد گردشگران به هیچ وجه وارد رودخانه نشوند.
مسعود غیاثی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای البرز نیز پیش تر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش‌هایی که در سال آبی جاری رخ داد، میزان آب رودخانه‌ها و قدرت آنها را به ۲.۵ برابر افزایش داده است.
وی ادامه داد: همچنین ذخیره برف مناسبی که در بالا دست وجود دارد، دبی ورودی و خروجی رودخانه‌های استان را بالا برده است.
اکنون ورودی و خروجی سد کرج ۲۴ متر مکعب بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ تا ۲.۵ برابر شده است.
غیاثی هشدار داد که مردم و گردشگران به هیچ عنوان برای شنا رودخانه‌های البرز را انتخاب نکنند چرا که در حاشیه رودخانه‌ها امکان حضور نجات غریق در تمام نقاط وجود ندارد.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای البرز تاکید کرد که خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و حتی برای شستن دست و صورت به رودخانه‌های استان نزدیک نشوند.
آب منطقه‌ای البرز به صورت گسترده اطلاع رسانی در حوضه آبریز رودخانه کرج انجام داده چرا که مسافران زیادی از جاده کرج – چالوس عبور می‌کنند.
غیاثی از گردشگران می‌خواهد که از دور دست رودخانه‌ها را به نظاره بنشینند زیرا دبی آب رودخانه بالا بوده و عبور از میان کوهستان و سنگلاخ‌ها خطراتی ایجاد کرده است.
وی از مردم خواست به هیچیک از رودخانه‌های استان البرز به ویژه رودخانه‌های کرج و شاهرود و سر شاخه‌های آن نزدیک نشوند.
کد مطلب: 110718
برچسب ها: رودخانه کرج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *