۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴

درخواست اوپک برای حل مناقشه ایران و آمریکا

اوپک خواستار راه حل سریع برای مناقشاتی شد که در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که دو عضو مؤسس این گروه هستند، ایجاد شده‌اند.
اوپک خواستار راه حل سریع برای مناقشاتی شد که در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که دو عضو مؤسس این گروه هستند، ایجاد شده‌اند.
به گزارش ایسنا، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک به خبرنگاران در وین گفت: ایران و ونزوئلا از اجرای توافق کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت به دلیل شرایطی که با آن روبرو هستند، معاف شده‌اند.
خبرگزاری آنادولو به نقل از نشریه "دی" نیجریه نوشت: بارکیندو گفت این تصمیم به دلیل وضعیتی که ونزوئلا و ایران با آن روبرو هستند و پیامدهای تحریم‌ها و تأثیر آنها بر تولیدشان گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: لیبی نیز به همراه ایران و ونزوئلا از شرکت در کاهش تولید معاف خواهد ماند.
بارکیندو گفت: ما از راه‌حلی برای مسائل این کشورها استقبال خواهیم کرد و تحریم‌های آمریکا بازارها را مختل کرده و تلاش‌های ما با اعضای غیراوپک برای حفظ ثبات بازارهای نفت را پیچیده‌تر کرده است.
وی تاکید کرد تنش‌های ژئوپلیتیکی به ضرر ثبات در سراسر جهان است و این گروه می‌خواهد رهبران دنیا هر آنچه در توان دارند برای جلوگیری از مناقشات تجاری و نظامی به عمل آورند. دنیا برای تضمین رشد و توسعه، به صلح و ثبات نیاز دارد.
آمریکا شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را در ژانویه هدف تحریم قرار داد و انتظار دارد ۷ میلیارد دلار دارایی این شرکت بلوکه شود و از ۱۱ میلیارد دلار درآمد نفتی تا سال آینده محروم شود.
از سوی دیگر ایران در هفتم اوت سال ۲۰۱۸ پس از خروج آمریکا از برجام، هدف تحریم واشنگتن قرار گرفت و دور دوم تحریم‌ها که شامل صادرات نفت بود، در پنجم نوامبر همان سال اجرا شد.
کد مطلب: 110869
برچسب ها: اوپک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *