کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه رحمانی فضلی به قوه قضائیه

20 تير 1398 ساعت 13:08

وزیر کشور با اشاره به تنوع مسئولیت‌ها در وزارت کشور گفت: فرماندار هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها است. حتی قوه قضائیه و صدا و سیما هم باید با فرماندار هماهنگ باشند.


وزیر کشور با اشاره به تنوع مسئولیت‌ها در وزارت کشور گفت: فرماندار هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها است. حتی قوه قضائیه و صدا و سیما هم باید با فرماندار هماهنگ باشند.
به گزارش ايلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جمع استانداران سراسر کشور در وزارت کشور گفت: امیدواریم این انتخابات امسال با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و شورای نگهبان و شورای تامین دست به دست هم به خوبی برگزار شود.
وزیر کشور تصریح کرد: ما باید با برنامه مناسب هم اعتقاد و انگیزه لازم برای اجرا داشته باشیم. خدا به ما توفیق داده در نظامی که حاصل خون شهداست، خدمت می‌کنیم.
وی تاکید کرد: در جایی که ما نشستیم باید باور داشته باشیم که این حکومت دستاورد مردم است و چون در چارچوب تفکر دینی و انقلابی تلاش می‌کنیم، وظیفه ما وظیفه انقلابی و دینی است.
رحمانی فضلی تاکید کرد: از نظر من به عنوان وزیر کشور، نقش اصلی و موثر و راهبردی را در وزارت کشور فرمانداران ایفا می‌کنند. قطعا استانداران جایگاه بالاتری دارند اما از نظر تاثیرگذاری و ارتباط با مردم اولین حلقه جمع‌آوری و ارائه نظرات برای تصمیم‌سازان، فرمانداران هستند و به نظر من موثرتر هم هستند
وی با اشاره به رسانه‌ها تاکید کرد: در رسانه هرکس به آنتن نزدیک‌تر است، موثرتر است. در وزارت کشور هم فرمانداران موثرتر هستند و فرمانداران به واسطه برخورد با مردم نقش‌شان بسیار مهم است.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: وزارت کشور نه سیاست و نه امنیت را به تنهایی پیش نمی‌برد. هیچ مسئولیتی در وزارت کشور نیست که با دیگر حوزه‌ها به صورت کمک و مشارکت دیگر دستگاه‌ها نباشد. یکی از دلایلی که من وقتی وزیر شدم تصمیم گرفتم علیرغم انتقادات بسیاری مدیران را از خود وزارت کشور انتخاب کنم این بود که دیگرانی که از بیرون وزارت کشور می‌آیند به مسائل وزارت کشور اشراف و تعامل و هماهنگی ندارند.
وی با اشاره به روابط وزارت کشور با دیگر دستگاه‌ها گفت: تعامل و هماهنگی به معنای عدول از استقلال وزارت کشور نیست.
وزیر کشور گفت: مبنای کار وزارت کشور در این شش سال تاکید بر هماهنگی و همکاری بوده است و هیچ چیز از مسائل هم صفر و صد نیست.
وی با اشاره به تنوع مسئولیت‌ها در وزارت کشور گفت: فرماندار هماهنگ‌کننده همه دستگاه‌ها است. حتی قوه قضائیه و صدا و سیما هم باید با فرماندار هماهنگ باشند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مسئولیت اصلی ما کار سیاسی است. مشارکت سیاسی و نشاط سیاسی وظیفه ماست. در بحث اجتماعی هم ما وظایفی داریم.
وی تاکید کرد: اگر مدرک تحصیلی بگیریم و نتوانیم از آن استفاده کنیم، فایده‌ای ندارد. فرماندار و استاندار باید کارشان مبنای علمی داشته باشد. همه اجزا و بخش‌های کار خود را باید به خوبی بشناسیم.
رحمانی فضلی ابراز کرد: باید یک نگاه سیستمی و نظام‌مند داشته باشیم. شما اگر در یک سیستم، یک جز را نبینید، شاید به نظر خودتان تصمیم درستی هم گرفته‌اید اما می‌بینید کار درست پیش نمی‌رود.
وی ادامه داد: ما باید ارتباط بین این اجزا را به خوبی بدانیم. مهمترین هنر عالم هستی کشف ارتباطات است. در این راستا شناخت ویژگی اجرا مهم است.
 


کد مطلب: 110979

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/110979/توصیه-رحمانی-فضلی-قوه-قضائیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir