۰
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴

استعفای امام جمعه بندرعباس

دومینوی استعفای ائمه جمعه اینبار به بندرعباس رسید تا امام جمعه این شهر بدلیل آنچه کهولت سن عنوان شده بود از این جایگاه کنار رود.
دومینوی استعفای ائمه جمعه اینبار به بندرعباس رسید تا امام جمعه این شهر بدلیل آنچه کهولت سن عنوان شده بود از این جایگاه کنار رود.
به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله نعیم‌آبادی پس از ۲۹ سال از امامت جمعه بندرعباس از این سمت کنار می‌رود تا اسم او نیز در لیست امامان جمعه مستعفی قرار گیرد. او حتی در نامه استعفای خود خواستار کنار گیری ائمه جماعات مسن شده بود تا تریبون به دست جوانتر داده شود. 
استعفا بعد از سفر جنجالی به انگلیس
از اواخر سال ۹۷ تا امروز چندین بار خبر استعفای امامان جمعه رسانه ای شده است. بهمن ماه ۹۷ بود که آیت‌الله محمود موسوی جزایری امام جمعه خوزستان بعد از جنجال سفرش به انگلستان برای مداوای بیماری، نامه استعفایش را امضا و به علت کهولت سن و بیماری از این سمت کناره گیری کرد.
چند روز بعد از استعفای امام جمعه خوزستان، امام جمعه زاهدان هم علت استعفایش را تفکر زیبای مقام معظم رهبری مبنی بر جوان‌گرایی عنوان کرد و از این سمت کنار نشست.
اما دومینوی استعفای امامان جمعه مربوط به همین چند مورد نمی‌شود بلکه از دو سال پیش درست در سالگرد اولین نماز جمعه تهران به امام آیت‌الله طالقانی  سریال استعفاها از کرمان آن هم به دلیل کهولت سن آغاز شد.
مرداد ۹۶ سیدیحیی جعفری امام جمعه کرمان و  علی رضایی امام جمعه بیرجند به فاصله چند روز استعفا دادند. البته پیش از آن هم خرداد سال ۹۶، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده، سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز به‌دلیل بیماری، جای خود را به «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، داد.
استعفای یکباره آیت الله جنتی
در این میان جنجالی‌ترین استعفا مربوط به استعفای آیت‌الله جنتی از نماز جمعه تهران بود که بعد از ۲۵ سال روزهای آخر سال ۹۶ نامه استعفایش را تقدیم رهبری کرد و با این سمت خداحافظی کرد.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷هم امام جمعه شیراز در نامه‌ای به مقام معظم رهبری استعفای خود را اعلام کرد. امام‌ جمعه شیراز به‌دلیل کسالت و بیماری چندین بار در بیمارستان بستری شده‌ بود. او در بخشی از نامه‌ای که خطاب به مقام معظم رهبری نوشته، عنوان کرده بود: «فاستقم کما امرت» باعث شد در این ۴۰ سال ضمن احیای حوزه‌های علمیه در دو استان محل مأموریت (فارس و بوشهر) و منسجم‌نمودن امور طلاب و اساتید و روحانیت معظم مناطق، تلاش برای کسب رضای خالق، خدمت به مخلوق و عمل به تکلیف به چیزی حتی بیماری شدید، توجهی ننمایم؛ لیکن اینک ناخوشی و ضعف شدید جسمانی بر من غالب گشته و مانع از انجام فرائض محوله شده است، فلذا از آن رهبر معظم کسب اجازه و ردّ امانت دارم». 
استعفا بخاطر خسته شدن از فضاسازی ها
خرداد ۹۷ هم حجت‌الاسلام جعفر محسن‌زاده، امام جمعه نظرآباد استعفا داد. مهرماه همان سال هم حجت الاسلام محمد نقی لطفی امام جمعه ایلام و نماینده ولی فقیه در استان طی نامه به مقام معظم رهبری استعفای خود را اعلام کرد.این استعفا مدتی بعد از جنجال ها بر سر پرادو سوار شدن این امام جمعه صورت گرفت. البته لطفی برخلاف دیگر ائمه جمعه که علت استعفایشان را کهولت سن بیان می‌کردند او علت را  خسته شدن از فضا سازی‌ها دانست او گفت:  «واقعا خسته شده بودم. علت خستگی جوسازی‌هایی بود که علیه بنده در این مسوولیت مطرح کرده بودند که باعث شد از این سمت استعفا دهم مبادا در جهت حواشی و ایجاد جوسازی‌ها علیه بنده، خدشه‌ای به جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد شود؛ نظیر آن مساله خودرو که همه آن دروغی بود که در فضای مجازی درست کردند.»
کد مطلب: 111013
برچسب ها: ائمه جمعه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *