۰
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴

حمایت چندین باره رهبر انقلاب از ظریف

رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار با ائمه جمعه کشور دوباره بر تلاش‌های محمدجواد ظریف در عرصه بین المللی خاصه در برجام صحه گذاشتند.
رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار با ائمه جمعه کشور دوباره بر تلاش‌های محمدجواد ظریف در عرصه بین المللی خاصه در برجام صحه گذاشتند.
به گزارش خبرآنلاین، از همان روزی که محمدجواد ظریف بر صندلی وزارت خارجه تکیه زد و هدایت مذاکرات‌ هسته‌ای را برعهده گرفت، آماج حملات و تهمت‌های دلواپسان و مخالفان دولت قرار گرفت.
ظریف پس از امضای برجام اما کار سخت‌تری در پیش داشت، چراکه همزمان هم برای به ثمر نشستن برجام باید با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مذاکراتش را ادامه می‌داد هم در داخل مرزها با جبهه مخالفان دلواپس داخلی روبرو می شد. دلواپسانی که او را بارها و بارها هدف تهمت ها و انتقادات تند و تیز خود قرار دادند.
در همان روزها بود که رهبر انقلاب اسلامی تعابیر ویژه‌ای درباره محمدجواد ظریف در بیانات خود به کار بردند و  بر «غیور» و «شجاع» بودن ظریف تاکید کردند.
آیت‌الله خامنه‌ای در دوم تیر ماه ۹۴ در دیدار با مسئولان نظام درباره ظریف و هیئت مذاکره‌کننده ایران فرمودند: «بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانی که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم؛ این را همه بدانند. اکثر حضاری که اینجا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید؛ اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات و آنچه در مجالس می‌گذرد مطلع بودید، به بخشی از آنچه بنده گفتم، حتماً اذعان می‌کردید.»
اما تاکیدات رهبر انقلاب نیز مانع از این نشد که مخالفان دولت و برجام از حملات خود به وزیر امور خارجه کشورمان صرف نظر کنند. به‌ویژه پس از خروج آمریکا از برجام تیغ مخالفان داخلی برجام تیزتر شده و همه انتقادهای به جای آمریکا و اروپا متوجه محمدجواد ظریف شد، گویی که مقصر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و کم‌کاری اروپا در عمل به تعهداتش هم محمدجواد ظریف است.
حتی اخیرا صدا و سیما در یک سریال تلویزیونی مطالب خلاق واقعی را به ظریف و تیم مذاکره‌ کننده هسته ای نسبت داد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. چند روز پیش نیز حسین شریعتمداری در مطلبی در روزنامه کیهان درباره مصاحبه ظریف با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نوشت که ظریف از آمریکا برای نابودی ایران دعوت کرده است.
اما امروز رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود بار دیگر بر زحمات محمدجواد ظریف خصوصا در مذاکرات هسته ای و نحوی اجرای برجام صحه گذاشتند.رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان صریح وزیر امور خارجه درباره ۱۱ تعهد برجامی اروپایی‌ها در مقابل ایران و عمل نکردن آنها حتی به یک تعهد، فرمودند «وزیر امور خارجه که واقعاً زحمت هم می‌کشد و ملاحظات دیپلماتیک هم دارد، به صراحت از عمل نکردن اروپایی‌ها حتی به یکی از تعهداتشان سخن می گوید.»
سخنانی که باردیگر نه تنها  زحمات ظریف در دستگاه دیپلماسی کشور را مورد تایید قرار داد بلکه به نوعی ملاحظات ظریف در واکنش نشان دادن به برخی مسائل دیپلماتیک که گاها مورد انتقاد تندروها قرار می گیرد را مورد اشاره قرار داده است.
کد مطلب: 111296
برچسب ها: رهبر انقلاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *