۰
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴

بخشش قاتل با صلح و سازش بین دو طایفه

رییس ‌شوراهای حل اختلاف خوزستان از بخشش یک قاتل با صلح و سازش بین دو طایفه در کارون خبر داد.
رییس ‌شوراهای حل اختلاف خوزستان از بخشش یک قاتل با صلح و سازش بین دو طایفه در کارون خبر داد.
‌به گزارش ایسنا عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار کرد: چند سال پیش بین دو طایفه در شهرستان کارون به دلیل اختلافات گذشته یک درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید.
وی افزود: این حادثه منجر به اختلافات و کشمکش شدیدی بین این دو طایفه شد. بعد از این حادثه هر دو طایفه اقدام به تهدید و متهم کردن یکدیگر می‌کردند که با دخالت و وساطت رئیس و اعضای شورای حل اختلاف کارون و همچنین بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.
زبیدی‌نیا بیان کرد: بعد از مدتی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با پا درمیانی و وساطت در این ماجرا و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، توانستند بین دو طایفه صلح و سازش ایجاد کنند و با کسب رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت. خوشبختانه قاتل پس از چند سال انتظار قصاص، از چوبه دار رهایی یافت.
رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با تقدیر از تلاش و کوشش رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان کارون جهت حل اختلاف و ایجاد آرامش در جامعه با حل و فصل اختلافات بین مردم گفت: شوراهای حل اختلاف در طول چندین سال فعالیت پرونده‌های مهمی را با کمترین هزینه حل و فصل کرده و جهت ایجاد آرامش بین مردم نقش سازنده‌ای داشته‌اند بنابراین لازم است این نهاد تقویت شده و مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.
کد مطلب: 111313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *