۰
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱

موضوعی که به جان رژیم صهیونیستی افتاد

به دنبال آغاز روند تحویل سامانه موشکی "اس ـ ۴۰۰" روسیه به ترکیه، رسانه‌های صهیونیستی عبری زبان توجه زیادی به این اتفاق نشان داده و از همان ابتدا نسبت به این معامله ابراز نگرانی کردند
به دنبال آغاز روند تحویل سامانه موشکی "اس ـ ۴۰۰" روسیه به ترکیه، رسانه‌های صهیونیستی عبری زبان توجه زیادی به این اتفاق نشان داده و از همان ابتدا نسبت به این معامله ابراز نگرانی کردند
به گزارش ايسنا، نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به خرید سامانه موشکی "اس - ۴۰۰" روسیه توسط ترکیه، از همان ابتدا با اعتراض به این خرید آغاز شد و در همین راستا، پایگاه اطلاعاتی اسرائیلی "دبکا" بر ضرورت اعمال تحریم‌های فوری علیه آنکارا به دلیل بی‌توجهی به دیکته‌ها و شروط آمریکا تأکید کرده است.
این پایگاه در این باره نوشت: ترکیه اولین مجموعه از سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه را تحویل گرفت و اکنون زمان آن فرا رسیده که تحریم‌های شدیدی را علیه آن به عنوان اولین کشور عضو ناتو که این سلاح را در اختیار دارد، اعمال کنیم و این مسأله مستلزم اعمال تحریم‌های آمریکا علیه آنکارا است.
این پایگاه نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ادامه تأکید کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی بارها بر اعمال تحریم بر ترکیه در صورت عدم موافقت آن با شروط واشنگتن تأکید کرده‌اند.
در همین راستا، شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: ترکیه با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا در این زمینه از دریافت چند مجموعه از سامانه اس- ۴۰۰ خبر داد و گویی آنکارا به این هشدارها بی‌توجه است و آن را ناچیز می‌داند.
این شبکه عبری زبان در سایت خود نوشت: آمریکا تنها کشوری نیست که پیشتر نسبت به خرید این سامانه موشکی توسط ترکیه ابراز خشم کرده بودند و چه بسا کشورهایی در ناتو باشند که نسبت به این اقدام خشمگین هستند، اما آن را علنی نمی‌کنند.
شبکه ۱۳ اسرائیل نیز با انتشار گزارشی در این باره آورده است: علی رغم تحویل مجموعه‌هایی از سامانه موشکی اس- ۴۰۰ روسیه به ترکیه که تحویل اولین مجموعه آن جمعه آغاز شد، اما آمریکا همچنان سکوت کرده است و این در حالی است که پیشتر آنکارا را به اعمال تحریم تهدید کرده بود.
این شبکه در سایت خود نوشت: ترامپ پیشتر به دلیل تصمیم ترکیه برای خرید این سامانه از روسیه، تصمیم به اعمال تحریم علیه آنکارا گرفت، اما از زمان تحویل اولین مجموعه از این سامانه به ترکیه، وی یک کلمه هم بر زبان نیاورده است. ترکیه به هیچ یک از تهدیدهای آمریکا درباره خرید این سامانه موشکی توجهی نکرد و مسیر استراتژیک خود برای خرید این سامانه به منظور حفاظت از امنیت خود را ادامه داده است.
این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورده است: سکوت آمریکا بسیار عجیب است و به ویژه اینکه واشنگتن از ماه‌های گذشته برای جلوگیری از انجام این معامله تلاش می‌کرد و در حالی که مقامات بلند پایه در واشنگتن به ترکیه درباره شانه خالی کردن از ساخت جنگنده‌های "اف-۳۵" که آنکارا نیز در ساخت آن مشارکت دارد، هشدار می‌دادند این کشور معامله خود را ادامه داد و سامانه پدافندی روسیه را به دست آورد و این سامانه یک دغدغه برای این اتحادیه بین‌المللی (ناتو) به شمار می‌رود.
طبق گزارش این شبکه، رجب طیب اردوغان ماه گذشته میلادی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن با ترامپ دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره خرید سامانه پدافندی اس- ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه رایزنی کردند و اردوغان در این باره به ترامپ گفت که این موضوع تمام شده است و آنکارا قصد خرید این سامانه روسیه را دارد و این در حالی بود که ترامپ تلاش کرد تا این موضوع را حل و فصل کند اما تلاش وی بی‌فایده بود.
کد مطلب: 111338
برچسب ها: رژیم صهیونیستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *