۰
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲

اولین واکنش ترکیه به ترور معاون کنسولگری

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل بیانیه‌ای منتشر کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: بعد از ظهر امروز، هفدهم ژوئیه در نتیجه یک حمله منفور در محلی خارج از کنسولگری ترکیه در اربیل یکی از کارمندان کنسولگری به شهادت رسید. اقدامات لازم نزد مقامات محلی و مقامات عراقی برای یافتن سریع عاملان حمله ادامه دارد. برای شهید عزیزمان از خداوند رحمت طلبیده و به خانواده داغدیده و ملت عزیزمان تسلیت گفته و صبر و شکیبایی آرزو می‌کنیم.
رجب طیب اردوغان نیز در توئیتی نوشت: من این حمله خائنانه علیه افرادی که در کنسولگری ما در اربیل کار می‌کنند را محکوم می‌کنم. ما به تلاش‌هایمان در کنار مقامات عراقی و محلی ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که عامل این حمله به سرعت شناسایی شوند.
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه هم در توئیتر خود نوشت که به عاملان این حمله منفور و خائنانه پاسخ لازم داده خواهد شد.
در پی حمله مسلحانه به یک رستوران که کارمندان کنسولگری ترکیه در شهر اربیل در حال صرف غذا در آن بودند، معاون سرکنسول آنکارا کشته شد.
به گفته صاحب رستوران، پس از ورود کارکنان کنسولگری به داخل رستوران، دو مهاجم مسلح که لباس غیرنظامی بر تن داشتند، سلاح‌های خود را به طور مستقیم به سوی کارمندان هدف گرفته و تیراندازی کردند.
کد مطلب: 111372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *