کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد

بهره برداری از بوستان پدر از روز شنبه

27 تير 1398 ساعت 16:23

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از بهره برداری از بوستان پدر (باغ عبقری) در روز شنبه (۲۹ تیرماه) خبر داد.  


مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از بهره برداری از بوستان پدر (باغ عبقری) در روز شنبه (۲۹ تیرماه) خبر داد.  
به گزارش ایسنا علی محمد مختاری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر حفظ، تملک و تبدیل باغات به بوستان‌های شهری از اولویت‌های سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران بوده است،اظهارکرد: از جمله اقدامات صورت گرفته تملک بیش از ٧٢ باغ و تبدیل آن به بوستان عمومی بوده است. در همین راستا  چهار قطعه باغ با دستور شهردار تهران به نام‌های باغ نظر در منطقه ۱۰، باغ هورفر در منطقه ۷، باغ عبقری در منطقه ۲ و باغ وثوق الدوله در منطقه ۱۴ در سال ۹۷ تملک شد.
وی ادامه داد:  در سال ۹۸، ۱۱ قطعه باغ و اراضی مشجر در مناطق ۷، ۱۰ ،۱۱، ۱۲، ۱۶ و ۱۷ که مناطق کم برخوردار هستند جهت تملک شناسایی شده‌اند.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره اقدامات اجرایی برای بهره برداری از پروژه باغ عبقری گفت: در خصوص «بوستان پدر» (باغ عبقری) عملیات اجرایی در زادروز امیرالمومنین حضرت علی(ع) ۲۹ اسفندماه سال ۹۷ آغاز شد و براساس مصوبه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران این مکان، بوستان پدر نام گرفت.
وی با بیان اینکه باغ عبقری یکی از باغ های منطقه ۲ است که بیش از ۱۱ هزار متر مربع وسعت دارد، اظهارکرد: عبقری در بلوار سعادت آباد واقع شده است البته این باغ پیش از این متعلق به بنیاد مستضعفان بود که طی تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان تصمیم بر این شد تا به یک بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
مختاری با بیان اینکه عملیات اجرایی تبدیل این باغ به بوستان پدر از بیست و نهم اسفند ماه سال ۹۷ آغاز شد، گفت: بعد از سه ماه عملیات اجرایی و به دستور شهردار تهران بوستان پدر با یک طراحی معماری ایرانی -اسلامی در روز شنبه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اضافه کرد: برای بهره برداری از این باغ علاوه بر نگهداری و تیمار درختان موجود در باغ، گونه‌های متناسب با سبک طراحی و شرایط اکولوژیک شهر تهران از جمله بلوط، افرا، چنار و انواع درختچه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی کاشته شده است.
وی با اشاره به شیوه آبیاری فضای سبز بوستان پدر گفت: آبیاری فضای سبز این بوستان با سیستم تحت فشار و به‌شیوه بارانی انجام می‌شود همچنین آب آبیاری برای فضای سبز این بوستان از دو قنات موجود در باغ تامین می‌شود.
مختاری با اشاره به احداث محور آب و آبنما در طول محور اصلی بوستان اظهارکرد: این شیوه احداث از نقش‌های باغ ایرانی-اسلامی است. احداث زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی همچنین جلوخوان از جمله موارد دیگری است که برای این بوستان در نظر گرفته شده و فضای بازی برای تعاملات اجتماعی در ورودی این بوستان در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به در نظر گرفتن امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، نمازخانه و مخزن ذخیره آب در این بوستان تصریح کرد: پیرو دستور شهردار تهران برای مناسب‌سازی بوستان‌های شهر تهران برای ترددجانبازان، معلولان و نابینایان این ویژگی‌ها در این بوستان در نظر گرفته شده است.
براساس گزارش سایت شهرنوشت به گفته مختاری تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان نیز طی سه تا چهار ماه آینده انجام می‌شود.


کد مطلب: 111398

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/111398/بهره-برداری-بوستان-پدر-روز-شنبه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir