۰
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸

آمریکا سنگلاخ سرراه امام زمان است

امام جمعه مشهد گفت: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.
آمریکا سنگلاخ سرراه امام زمان است
امام جمعه مشهد گفت: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‎های عبادی-‎سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته‎‌ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور در مرکز تشکیل شد و محور این همایش و در راس برنامه‌های آن این بود که ائمه جمعه کشور به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار رهنمودهایی عنایت فرمودند که علاوه بر همه امتیازات و خصوصیاتی که رهنمودهای ایشان در این دیدار داشت که در همه دیدارها و سخنان حکیمانه ایشان وجود دارد، در این فرمایشات و رهنمودهای خود، نکات جامعی را بیان فرمودند. رهنمودهای جامعی که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه کشور را در مواضع و رفتارهای سیاسی، مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص می‌کند.

علم‌الهدی بیان کرد: امتیاز فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود ایشان در مطالبی که فرمودند تنها رهنمود نبود، راهکار هم در کنار رهنمودها ارائه دادند که اجرای این نظریات و فرامین مقدسه مقام معظم رهبری با چه راهکاری صورت بگیرد. بسیار جلسه پربار، باعظمت و آموزنده‌ای بود. از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی لازم خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار در جامعه دینی ما به وسیله ائمه جمعه بیان فرمودند، مساله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند که کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است، با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه تنها به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود. مساله انقلابی بودن یک مساله است، مساله‌ای که فرد در مواضع سیاسی از مبانی انقلاب و از انقلابی بودن کوتاه بیاید و بخواهد موقعیت‌های زمانی، رضایت برخی جریان‌ها و خوشایند برخی عناصر و افراد را به دست آورد و از مواضع انقلابی خود تنزل کند، فرمودند این تنزل و کوتاه آمدن از مواضع انقلابی تنها به ضرر انقلاب نیست، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مردم ما خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفتند، سوار قطاری شدند که می‌رود، توقف و ترمز جلوی این رفت و پیشرفت را می‌گیرد، یعنی در حقیقت رهنمود مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بلکه به همه مردم و مسئولان بود. در هیچ بعدی از ابعاد کشور ما از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیایم و عقب‌گرد کنیم، مخصوصا مسئولان کشور.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تو امام جمعه هستی و در مسئولیت امام جمعه، خطابه، حرف زدن با مردم و اداره یک منبر به نام نماز جمعه قرار گرفتی، اگر مواضع انقلابی خود کوتاه بیایی، مردم و کشور ضرر می‌کنند، تا چه رسد به سایر مسئولان، لذا اگر برادر و خواهری می‌خواهد مسئولیتی در مجلس، دولت و سایر نهادها قبول کند اول حساب کند که این مسئولیت را می‌تواند با حفظ موضع انقلابی خود انجام دهد بپزیرد اما اگر با حفظ موضع انقلابی خود نمی‌تواند مسئولیت را اجرا کند از اول قبول نکند. از مواضع انقلابی نمی‌توان کوتاه آمد. 

علم‎الهدی با بیان اینکه در سال 95 در سالگرد رحلت امام، مقام معظم رهبری روی انقلابی بودن و موضع انقلابی داشتن بیانات مبسوط و راهکارهای زیبا و مشخصی را ارائه فرمودند، عنوان کرد: ایشان شاخصه‌هایی برای انقلابی بودن بیان کردند. اولین شاخصه انقلابی بودن، وابستگی و اعتقاد به مبانی انقلاب و باورمندی نسبت به اصول انقلاب است، یعنی یک فرد نمی‎تواند ادعا کند انقلابی است، در حالی که اصول انقلاب را زیر پا بگذارد، نسبت به این اصول وارد مذاکره شود و بخواهد معامله کند، این فرد نمی‌تواند ادعا کند من انقلابی هستم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اصول انقلاب سه اصل است، تصریح کرد: اصل اول پایبندی به اسلام ناب بوده، یعنی از نظر عمل، عقیده، تظاهر، ایستادگی و مقاومت در پای دین، احکام دین و براندازی حرام‌های الهی و منکرات شرعی به اجرای وظایف دینی تا پای جان ایستاده است. اینکه بگوید به خاطر خوشایند برخی از حرامی چشم بپوشیم، به خاطر اینکه برخی ناراحت نشوند، 10 سال، 13 سال از تصویب قانون حجاب می‌گذرد، آن را اجرا نکنیم، به خاطر اینکه یک عده ناراحت می‌شوند علیه منکرات و ناهنجاری‌ها حرف نزنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اینها ضد انقلاب بودن است. نمی‌توان انقلابی بود و با چشم خود مظاهر غضب خدا را در این کشور ببیند و آرام بگیرد و حرف نزند. پایبندی به مبانی انقلاب، پایبندی به اصل اسلام است، انقلاب ما انقلاب اسلامی است، نمی‌توانیم اصل اسلام و حلال و حرام را زیر پا بگذاریم و بعد بگوییم ما انقلابی هستیم.

وی ادامه داد: اصل دوم انقلاب اعتقاد و باورمندی محوریت مردم است. این انقلاب را مردم سرپا کردند، هیچ جناح، جریان و عنصری غیر از امام بزرگوار حق ندارد ادعا کند در انقلاب اصالت دارد، انقلاب متعلق به مردم است، مردم انقلاب کردند و 40 سال پای آن ایستادند و هنوز هم ایستادند، محور در این انقلاب مردم هستند، مردم را نادیده گرفتن، فکر معیشت و زندگی مردم و فکر سرنوشت نسل جوان و دختر و پسر مردم نبودن با انقلابی بودن منافات دارد. باید محوریت مردم را حفظ کنیم.

علم‌الهدی بیان کرد: اصل سوم استکبارستیزی است. ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. مردم ما بچه، خون و جوان دادند، این مردم در مقابل جان دادن و خون دادن قیام کردند تا سنگلاخ را از سر راه امام زمان(عج) بردارند، آقا تشریف بیاورند. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن تمام نمی‌شود، مرگ بر آمریکا شعار ما در استکبارستیزی است. استکبارستیزی به این است که غرب‌زده نباشیم، به رنگ غرب درنیاییم، زندگی خود را بر اساس سبک زندگی مستکبرین و غربی‌ها در نیاوریم، مسلمان زندگی کنیم و سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی-‌ایرانی باشد، این‎‌ها شرایط استکبارستیزی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی به این است که چشم ما به دروازه غرب دوخته نشود و حل مشکلات خود را در دست غربی‎ها نخواسته باشیم. رئیس‌جمهور فرانسه مشاور ارشد خود را به ایران نزد رئیس‎جمهور ایران فرستاد و پیشنهادش این بود که مشکلات تحریم اقتصادی آمریکا و تنش با این کشور را حل می‌کنیم، به شرط اینکه کاری کنید یمنی‎هایی که زیر بمب‌ها دارند خاکستر می‌شوند، پهباد و موشک به سمت سعودی و امارات نفرستند، حزب‌الله شما از سوریه بیرون بیاید و مقابل تکفیری‌ها و ناوهای جنگی آمریکا نایستد، شما در مقابل اسرائیل مقاومت نکنید، در عراق حشدالشعبی و نیروهای مذهبی، بصیر و دلاور عراقی که در مقابل استکبار ایستادند، آمریکایی‌ها را اذیت نکند و به آن‌ها امنیت دهند.

وی افزود: امروز آن‌ها باور کردند و اقرار می‌کنند حاکم بر منطقه و مقتدر اول منطقه ایران است. در یک کلمه از ما بخواهند که دیگر استکبارستیز نباشیم. این هم محال است، استکیارستیزی اصل انقلاب بوده و ما از آن دست برنمی‌داریم، باید این سنگلاخ‌ها را جمع کنیم، آقا تشریف بیاورند و حکومت جهانی اسلامی را تشکیل دهند، از این جریان دست برنمی‌داریم. مقام معظم رهبری شاخصه اول انقلابی بودن را پایبندی به اصول انقلاب معرفی کردند.
 
کد مطلب: 111427
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *