۰
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵

پیام رییس صداوسیما برای «عموپورنگ»

رییس سازمان صداوسیما با ارسال پیامی‌ به نشست خبری عوامل مجموعه محله گل و بلبل، تولد داریوش فرضیایی ـ عموپورنگ ـ را تبریک گفت.
رییس سازمان صداوسیما با ارسال پیامی‌ به نشست خبری عوامل مجموعه محله گل و بلبل، تولد داریوش فرضیایی ـ عموپورنگ ـ را تبریک گفت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط معاونت سیما، در این نشست مسلم آقاجان‌زاده ـ تهیه‌کننده سه فصل مجموعه محله گل و بلبل ‌ـ با اعلام این خبر که تیم سازنده این مجموعه برنامه‌ای برای ساخت فصل جدید ندارد، گفت: ۲۸۰ قسمت از سال ۹۴ تا همین چند روز قبل با عنوان محله گل و بلبل روی آنتن شبکه دو بردیم و حالا زمان آن رسیده است که سراغ ایده‌های جدید و برنامه‌های نو برویم.

آقاجان‌زاده با بیان اینکه در سومین فصل از «محله گل و بلبل» سعی کردیم اتفاق خوبی برای کودکان رقم بزنیم، گفت: محتوا را ارتقا دادیم و از فضای کار متفاوتی استفاده کردیم. بازیگران، دکور و متن همواره تغییرات مثبتی داشت که مورد توجه مخاطب قرار گرفت.

تهیه‌کننده «محله گل و بلبل» با اشاره به این موضوع که کار در حوزه کودک در همه بخش‌های کشور مظلوم واقع شده است و مدافع ندارد، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم صدای اهالی این حوزه باشند و کمک کنند کار در حوزه کودک رونق پیدا کند.

مسلم آقاجان‌زاده از کمک های مدیریت شبکه دو سیما در طول ساخت این مجموعه هم قدردانی کرد و گفت: ما همچنان به‌دنبال کار در حوزه کودک در تلویزیون هستیم و تلاش می‌کنیم در آینده با ایده‌های نو وراد این عرصه شویم.
 
فرزند تلویزیون هستم
 
داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) نیز با بیان اینکه همواره تلویزیون را خانه خودش دانسته و می داند گفت: هیچ‌وقت حاضر نیستم به‌خاطر پول بیشتر یا موقعیت بهتری از کار برای کودک در تلویزیون کناره بگیرم.

فرضیایی با اشاره به این موضوع که نباید از پتانسیل های عموپورنگ غفلت کنیم، گفت: این شخصیت خلق شده تا بتواند در آینده کودکان این سرزمین تاثیرگذار باشد؛ بنابراین اگر سال‌ها بعد ببینند خطایی که جوانی که کودکی‌اش را با من سپری کرده سر می‌زند نمی‌توانم خودم را ببخشم.

عموپورنگ با بیان اینکه باید از برنامه‌سازی برای کودک حمایت کنیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شود گفت: از مدیر شبکه دو سیما کمال تشکر را برای همراهی با مجموعه محله گل و بلبل دارم و تقاضا می‌کنم این حمایت ها افزون شود.  
 
تلاش کردیم محله گل و بلبل آموزشگاه زندگی برای کودکان باشد
 
احمد درویش‌علیپور، کارگردان «محله گل و بلبل» با بیان اینکه تلاش کردیم با ایجاد تمام عوامل لازم برای هرچه جذاب‌تر شدن کار محتوای خوبی هم ارائه دهیم، گفت: فرهنگ‌سازی و مهارت زندگی همواره در دستورکار ما بوده است.

درویش‌علیپور با اشاره به گفت‌وگوهای مخاطبان از طریق سامانه ۱۶۲ گفت: مردم ۹۰ دقیقه محبت داشتند و خواستار ادامه این مجموعه بودند، امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم کار جدیدی برای بچه‌ها ارائه کنیم.
 
برای کار در حوزه کودک انرژی کافی داریم
محمد درویش علیپور، نویسنده سه گانه محله گل و بلبل این پروژه را کاری خوب و استاندارد ارزیابی کرد و گفت: در هر فصل قدمی‌به جلو برداشتیم و رضایت مخاطبان در نظرسنجی‌ها نشان داد که مخاطب این مجموعه را می‌بیند و می‌پسندد.

نویسنده محله گل و بلبل گفت: انرژی کافی برای کار در حوزه کودک را داریم و به‌دنبال ساخت آثاری هستیم که بتواند کودک را از بعد اخلاقی و اجتماعی تقویت کند، نیاز به حمایت داریم که امیدواریم محقق شود.

ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، نعیمه نظام دوست، مرضیه صدرایی، امیر سهیلی و سید آرش میر احمدی، بازیگران مجموعه محله گل و بلبل نیز هر یک با ابراز خرسندی از محبت مردم و حمایت رسانه ملی در ساخت این مجموعه خواهان توجه بیشتر به حوزه کار کودک بودند و گفتند: مخاطبان از جمله کودکان در تماس های تلفنی شان خواهان بازگشت عمو پورنگ و هم محله ای‌هایش هستند.
جشن تولد عمو پورنگ
 در پایان نشست خبری امروز عوامل مجموعه محله گل و بلبل، مراسم تولد داریوش فرضیایی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس صداوسیما نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند محبوب تلویزیون، از زحمات ۲۰ ساله عموپورنگ برای بچه‌ها در صدا و سیما تقدیر کرد.
متن پیام عبدالعلی علی‌عسکری به شرح زیر است:
«سلام علیکم؛
ورود به دنیای کودکان و کار با آنان، لطف خدا به بندگان خاص خود است. اینکه بتوانید با هنر خود، هزاران کودک معصوم را خوشحال کنید و با زبان کودک از خدا ،پیامبر اسلام و اخلاق انسانی بگویید،  کار هر کسی نیست.
بدون شک این لطف خداست و قطعا شما نیز قدردان و شاکر این لطف و نعمت الهی خواهید بود. بر خود می دانم به واسطه ساعت ها شادی که در رسانه ملی ساختید از شما که عموپورنگ بچه‌های ایران هستید، تشکر کنم و تولدتان را تبریک بگویم. ان‌شاءالله خداوند منان همچنان شما را در مسیر پربرکت خدمت به فرزندان ایران اسلامی موفق بدارد.
عموپورنگ بچه‌های ایران همواره در صدا و سیما جایگاه ویژه ای خواهد داشت و همواره باید با تلاش و کوشش همیشگی این جایگاه را حفظ کند و ارتقاء بخشد.»
کد مطلب: 111631
برچسب ها: صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *