۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷

مشکل صدور روادید پرتغال حل میشود

سفیر ایران در پرتغال روز چهارشنبه در باره اقدام اخیر لیسبون و صادر نشدن روادید برای ایرانیان در سفارت پرتغال گفت:‌این موضوع بزودی حل خواهد شد.
سفیر ایران در پرتغال روز چهارشنبه در باره اقدام اخیر لیسبون و صادر نشدن روادید برای ایرانیان در سفارت پرتغال گفت:‌این موضوع بزودی حل خواهد شد.
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه پرتغال نیوز، «مرتضی دامن پاک جامی» سفیر جدید ایران در پرتغال با اشاره به اینکه صدور روادید در ایران از سوی سفارت پرتغال متوقف شده است، گفت: بهتر بود این اقدام صورت نمی گرفت.
به نوشته این روزنامه، «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال هفته گذشته در توضیح به نمایندگان پارلمان این کشور تایید کرد که روند صدور روادید برای ایرانیان متقاضی سفر به پرتغال به طور موقت متوقف شده است.
سانتوز سیلوا دلیل این تصمیم را امنیتی خوانده و تاکید کرده که این تصمیم ارتباطی به روابط تهران و لیسبون ندارد.
وی این تصمیم را «موقتی» خواند و ابراز امیدواری کرد که صدور روادید  برای اتباع ایرانی بار دیگر از سر گرفته شود.
دامن پاک جامی گفت: البته در فهم اولیه از بیانیه وزارت خارجه پرتغال و علت ارائه نشدن روادید به شهروندان ایرانی اشتباهی صورت گرفته بود که بعدا وزارت خارجه پرتغال در بیانیه ای در این مورد شفاف سازی کرد.
سفیر  ایران گفت: می‌توانم دوباره توضیح دهم که از نظر امنیتی در سفارتخانه پرتغال در تهران هیچ اتفاقی رخ نداد.
سفیر ایران در پرتغال با بیان این که این مورد بر روابط دوستانه ایران و پرتغال تاثیر نمی‌گذارد، اظهار داشت، مطمئن هستم این وضعیت خیلی زود حل خواهد شد.
مرتضی دامن پاک جامی سفیر جدید ایران در پرتغال روز ۲۹ تیرماه طی مراسم ویژه ای در کاخ ریاست جمهوری پرتغال استوار نامه خود را تقدیم «مارسلو ریبلو دی سوزا » رئیس جمهوری این کشور کرد.
رئیس جمهور پرتغال پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران؛ با اشاره به سابقه طولانی روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پرتغال، آمادگی کشورش را برای گسترش روابط با ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اعلام کرد.
کد مطلب: 111784
برچسب ها: روادید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *