۰
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۳

ترامپ: با حماقت مکرون مقابله میکنیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اقدام فرانسه برای وضع مالیات بر غول‌های اینترنتی انتقاد کرد و گفت که «اقدامات متقابل قابل توجهی علیه حماقت مکرون» اعلام خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اقدام فرانسه برای وضع مالیات بر غول‌های اینترنتی انتقاد کرد و گفت که «اقدامات متقابل قابل توجهی علیه حماقت مکرون» اعلام خواهد کرد.
ترامپ روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرانسه به تازگی مالیات دیجیتالی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا وضع کرده است. اگر قرار است کسی بر آنها مالیات ببندد این کشور مادر آنها یعنی آمریکا خواهد بود. ما به زودی اقدامات متقابل قابل توجهی علیه حماقت مکرون اعلام خواهیم کرد.
فرانسه به رغم تهدیدهای آمریکا قانون وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله «گوگل»، «آمازون» و «فیسبوک» را تصویب کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز هفته جاری این قانون را امضا کرد.
سنای فرانسه تخمین زده است که تصویب این قانون در سال جاری میلادی، ۴۰۰ میلیون یورو و سال آینده، ۶۵۰ میلیون یورو درآمد برای کشور ایجاد خواهد کرد.
طبق قانون جدید فرانسه، شرکت‌های دیجیتالی که درآمد سالانه آنها در سطح جهان بالغ بر ۷۵۰ میلیون یورو و درآمد سالانه آنها در فرانسه بالغ بر ۲۵ میلیون یورو است، مشمول مالیات سه درصدی خواهند بود.
این قانون علاوه بر فیسبوک، اپل و گوگل و آمازون، شرکت‌های «اوبر»، «ایر بی ان بی» (Airbnb ) و شرکت‌های چینی و اروپایی را نیز شامل می‌شود.
«جاد دیری» معاون سخنگوی کاخ سفید گفته بود: آمریکا از اقدام فرانسه برای وضع مالیات خدمات دیجیتال که به زیان شرکت‌ها و کارکنان آمریکایی است، به شدت ناامید شده است.
هنوز معلوم نیست که  دولت ترامپ چه اقدام علیه فرانسه خواهد کرد.
مکرون و ترامپ پیش تر روابط نزدیک و دوستانه‌ای داشتند اما به دلیل اختلاف بر سر توافق هسته‌ای با ایران ، مناسبات آنها رو به سردی نهاده است.
کد مطلب: 111888
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *