۰
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷

‌محکومین قضایی ایران و ترکیه استرداد شدند

دادستان انقلاب و عمومی ماکو گفت: طی تفاهم نامه، بین ایران و ترکیه 3 نفر از اتباع دو کشور استرداد شدند.
دادستان انقلاب و عمومی ماکو گفت: طی تفاهم نامه، بین ایران و ترکیه 3 نفر از اتباع دو کشور استرداد شدند.
‌عباس نژاد ‌در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، گفت: با توافق مسئولان قضایی جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه 3 نفر از محکومان قضایی این دو کشور به وطن جهت سپری کردن محکومیت در زندان‌های کشور خود انتقال یافتند.
وی افزود: یک نفر از اتباع کشور ترکیه که به اتهام حمل مواد مخدر در ایران به حبس ابد محکوم و شامل عفو رهبرمعظم انقلاب شده بود و به 24 سال تقلیل پیدا کرد، تحویل کشور ترکیه داده شد.
دادستان انقلاب و عمومی ماکو ادامه داد: در مقابل آن 2 نفر از هموطنانمان در کشور ترکیه که جرم آنها هم حمل مواد مخدر بودند به کشور استرداد شدند.
وی افزود: بر اساس موافقتنامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سال 1388 با هدف استرداد مجرمین؛ معاضدت قضایی در امور کیفری و بازرگانی و انتقال محکومان به حبس؛ این محکومان بین دو کشور منتقل شدند.
عباس نژاد تاکید کرد: دو تن از اتباع محکوم به حبس کشورمان، در کشور ترکیه که در زندانهای ارزروم و استانبول به حبس محکوم شده بودند بقیه محکومیت خود را در ایران سپری خواهند کرد.
دادستان انقلاب و عمومی ماکو ‌خطاب به افرادی که در خارج از کشور و به طور کلی در کشور ترکیه مرتکب جرم شده و گرفتار شده اند، گفت: باید در اولین فرصت به کنسولگری های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذرانند تا اقدامات حقوقی و قضایی مربوط را از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی پیگیری شود.
کد مطلب: 112144
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *