کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توئیت ترامپ دلار را ریزشی کرد

11 مرداد 1398 ساعت 12:48

پس از آن که ترامپ چین را به اعمال تعرفه های جدیدی تهدید کرد، ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها کاهش یافت.


پس از آن که ترامپ چین را به اعمال تعرفه های جدیدی تهدید کرد، ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها کاهش یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری تهدید کرد که در صورت نرسیدن به توافق تجاری جدید با چین، واشنگتن بر ۳۰۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد. توئیت ترامپ که تنها چند ساعت پس از بازگشت هیات آمریکایی از شهر شانگهای منتشر شد، آب سردی بر امید معامله گران برای حصول توافق زودهنگام بود. وی با متهم کردن چین به نخریدن مقادیر بالای محصولات کشاورزی آمریکایی مدعی شد که رفتار چینی‌ها ناعادلانه است.
در واکنش به تهدیدات ترامپ، ارزش دلار تنها در برابر ین ۱.۳۲ درصد ریزش کرد تا هر دلار به ۱۰۷.۳۱ ین برسد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ازرهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۸.۳۲۵ واحد رسید.
مازن عیسی، استراتژیست ارزی در بانک "تی دی" گفت: تحرکات جدیدی را در بازار ارز شاهد بوده ایم. به نظر می‌رسد بازار ارز دیگر چندان امن نیست.
بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بار دیگر به زیر ۱۰ درصد رسید و با ایستادن در سطح ۱.۸۷۸ درصد در پایین ترین سطح خود از نوامبر سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. از سوی دیگر ارزش یورو که به دنبال کاهش نرخ بهره آمریکا به پایین‌ترین سطح ۲۶ ماه اخیر خود رسیده بود ۰.۱۳ درصد تقویت شد تا هر یورو به ازای ۱.۱۰۸۸ دلار مبادله شود.
پوند نیز به مانند یورو از ضعف دلار بهره گرفت تا از ضعیف‌ترین سطح خود در طول سی ماه اخیر فاصله بگیرد و با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱.۲۱۵ دلار برسد. عیسی افزود: نکته جالب توجه در خصوص آخرین تصمیم بانک مرکزی آمریکا آن است که ترامپ بلافاصله پس از کاهش نرخ بهره دور جدیدی از تنش با چین را آغاز کرده است.
هر دلار آمریکا هم‌چنین به ازای ۱.۳۲۲ دلار کانادا، ۱.۴۶۸۱ دلار استرالیا و ۶.۹۱۰۴ یوان چین مبادله شد.


کد مطلب: 112310

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112310/توئیت-ترامپ-دلار-ریزشی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir