کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کواکبیان در نشست دور دوم بررسی مشکلات منطقه 14 تهران عنوان کرد:

تشکر از برگزارکنندگان انتخابات شورایاری و مردم

12 مرداد 1398 ساعت 19:11

دور دوم نشست عمومی رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۴ از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران روز سه‌شنبه ۸ مرداد ۹۸ برگزار شد.


دور دوم نشست عمومی رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۴ از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران روز سه‌شنبه ۸ مرداد ۹۸ با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران، آرام معاون فنی و عمرانی و ملکشاهی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران و آقایان حجت الاسلام و المسلمین مازنی، علیرضا محجوب، محسن علیجانی، محمدرضا بادامچی و خانم پروانه مافی نمایندگان مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی، شهردار منطقه ۱۴ و جمعی از مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی تهران در مسجد محبین فاطمه الزهرا (س) برگزار گردید؛ در ابتدا امام جماعت این مسجد از نمایندگان مجلس و مسئولین حاضر در جلسه برای حضور در میان مردم و شنیدن مشکلات آن‌ها از نزدیک تشکر کرد.
دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه این نشست با بیان حدیثی از امام جواد (ع) که شرافت هر مومنی به شب‌زنده‌داری و بی‌نیازی از مردم است گفت: این جلسات از سال اول مجلس آغاز شده و تنها یک ماه به خاطر انتخابات شورایاری‌ها متوقف شد. این دور دوم جلسات عمومی است؛ در دور اول همه مناطق تهران جلسات مربوط به خود را داشتند و جلساتی هم برای شهرستان‌های تهران و بخش‌های اطراف آن برگزار شده است. لذا برخی می‌گویند سال آخر برای انتخابات می‌آیید حرف درستی نیست به هرحال می‌شود با نیت خالص هم کار کرد و الزاما برای جلب رای مشکلات مردم را پیگیری نکرد.
وی افزود: تهران شهر بزرگی است و امکان حضور نمایندگان در هر محل و هرروز و هر شب وجود ندارد، اما ما نمایندگان تهران سعی کرده‌ایم در حد توان و به صورت هفتگی در میان مردم حضور یابیم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: در راستای جلسات هر منطقه، جلسات فرمانداری مربوط به آن نیز برگزار شده و مصوبات اجرایی و عمرانی آن درحال پیگیری است. البته به فرمانداری هم اکتفا نکردیم و در استانداری تهران نیز مسائل عمده مطرح شده و با حضور استاندار و مسئولین دولتی استانی و حتی کشوری مشکلات حوزه انتخابیه را پیگیری کردیم.
وی با اشاره به شهدا و امثال مرحوم دولابی منطقه ‌دارالمومنین را زیبنده مردم این منطقه دانست.
دکتر کواکبیان در ادامه گفت: برخی امور جزئی مطرح است که باید به دست اندرکاران تذکر دهیم مثلا از شهرداری منطقه ۱۴ می‌خواهیم با توجه به درخواست‌های مردمی طرح ضربتی مبارزه با موش را اجرایی کند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای منافع ملی و مشکلات مردم با هیچ کس تعارفی نداریم و به عنوان مثال بنده از آقای آخوندی در صحن مجلس درخصوص برخی مشکلات تهران که در همین جلسات مطرح شده بود سوال کردم.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی افزود: کما اینکه از دکتر ظریف وزیر امور خارجه که ارادت خاصی هم به وی دارم درخصوص رژیم حقوقی دریای خزر در صحن مجلس سوال کردم که ایشان هم توضیحاتی ارائه کرد و اگر ما وکیل‌الدوله بودیم حتما رفتار ما فرق می‌کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اما شما بدانید شدیدترین تحریم‌ها در طول ۴۰ سال اخیر در همین سه چهار ماه اخیر اتفاق افتاده که پس از لغو معافیت‌های آمریکا در فروش نفت دچار مشکلات جدی شده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: البته همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها نگذاریم بلکه ریشه بسیاری از مشکلات داخلی و بر اثر سو مدیریت و بی‌عرضگی برخی مسئولین داخلی است.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: البته در میدان دیپلماسی وزیر امور خارجه در حال رایزنی و مذاکره است؛ و در میدان عملی نیز وقتی نفتکش ما را توقیف کردند نفتکش آن‌ها را گرفتیم و وقتی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آن‌ها را ساقط کردیم در عمل هنوز نتوانسته‌اند توهماتشان در مورد اصابت قرار  دادن پهپاد ایرانی را اثبات کنند. وی در پایان سخنان خویش با تبریک برگزاری انتخابات شورایاری اظهار امیدواری کرد که عزیزان منتخب قوی‌تر از گذشته امور محلات تهران را اداره کنند و در همین جا از برگزارکنندگان و مشارکت‌کنندگان در انتخابات شورایاری‌ها علی‌رغم کم لطفی صداوسیما تشکر می‌کنم.
شایان ذکر است حاج قربان دولابی، دبیر شورایاری یکی از محلات منطقه ۱۴ به نمایندگی از شورایاران محلات منطقه برخی از اصلی‌ترین مسائل منطقه را برشمرده و ضمن تشکر از فرمانداری تهران و نمایندگان مردم به ویژه دکتر کواکبیان به جهت رفع برخی از مشکلات قدیمی منطقه ۱۴ گفت:۲۰ درصد منطقه دارای بافت فرسوده است که تقریبا همین درصد از جمعیت ۵۰۰هزار نفری منطقه ۱۴ در این بافت‌ها ساکن هستند.
وی افزود: از مسئولین تقاضا داریم تسهیلاتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گیرند تا شاهد سرعت گرفتن روند نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم. همچنین از فرمانداری تهران و معاونت فنی و عمرانی به خاطر رفع قطعی آب که مشکلاتی برای برخی محلات ایجاد کرده بود تشکر می‌کنیم.
در ادامه جلسه، عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب دو نکته اساسی موجب موفقیت نظام جمهوری اسلامی بوده است؛ اول وحدت و  همدلی و مورد دیگر کارآمدی نظام در مقابل تحریم‌ها و سختی‌هایی است که در طول این سال‌ها بر مردم ایران تحمیل شد.
وی افزود: استقلال بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی است که طی این ۴۰ سال رهبری و ملت اجازه ندادند سر سوزنی به این استقلال خدشه وارد شود.
فرماندار تهران تصریح کرد: در جلساتی که در مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود همه محلات آن منطقه در شورایاری‌ها حضور دارند.
فرهادی گفت: ۲۰۰باب مدرسه، ۵ باب کلانتری، بزرگراه‌ها و گذرهای مناسب جهت تردد وسايل نقلیه، فضای سبز ۹۷۰ هکتاری در منطقه 14 وجود دارد و در زمینه مساجد و امکانات فرهنگی و ورزشی نیز در شرایط مطلوب قرار دارد.
وی افزود: بیشترین مشارکت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که باید تلاش کنیم مشارکت در دوره یازدهم انتخابات مجلس بیشتر باشد.
در ادامه این نشست غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: حدود ۷۷۵ مورد از مشکلات برق منطقه برطرف شده است. البته نزدیک به ۲۶۰ مصوبه در جلسات مناطق ۲۲گانه تهران و شهرستان‌ها به تصویب رسیده که از این تعداد ۲۰۶ مورد اجرایی شده و باقی مصوبات نیز در حال رسیدگی و اجرایی شدن است.
محسن علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بافت فرسوده منطقه ۱۴ از مشکلات اصلی این منطقه است که حتما باید رسیدگی شود. در گذشته روند رسیدگی به مشکلات مناطق با برنامه ریزی دقیق صورت نمی‌گرفت که موجب شد به جای نوسازی اصولی و طبق برنامه بافت‌های فرسوده، ستون‌های یک پل قدیمی گل کاری و کاشی کاری شوند و زیر این ستون‌های زیبا کارتن خواب‌ها بخوابند.
وی افزود: توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در زمینه تمرکز زدایی راه حل نهایی نیست بلکه به شکل مسکن عمل می‌کند. راه حل اصلی ایجاد عدالت رفاهی، درمانی، آموزشی و … در استان‌ها و دیگر روش‌های تمرکز زدایی از پایتخت است که امیدواریم در شورای ساماندهی امور پایتخت با حضور دکتر مصطفی کواکبیان به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در آن شورا  بررسی ‌شود.
علیجانی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که توصیه کردند درمیان مردم حاضر شوید نمایندگان مجلس این جلسات را تشکیل دادند. در هیچ دوره‌ای نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به طور سیستماتیک بین مردم تمام مناطق تهران حاضر نمی‌شدند و این ابتکاری است که در این دوره از مجلس و با همراهی فرمانداری تهران اتفاق افتاد که برکات فراوانی هم به دنبال داشته است.
وی تصریح کرد: از صداوسیما گله داریم که این حضور نمایندگان را بازتاب نمی‌دهد و وقت برنامه‌های صداوسیما به دغدغه‌های اصلی مردم اختصاص نمی‌یابد.
علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست صمیمی گفت: حل مشکلات مردم مناطق تهران، از جمله مناطق دارای بافت‌های فرسوده و محلات محروم از اولویت‌های ما در مجلس شورای اسلامی است و از مدیریت شهری تهران و مسئولین اجرایی دستگاه‌ها می‌خواهیم برای رفع مشکلات و آسیب‌های موجود در بافت‌های فرسوده تهران از جمله منطقه ۱۴ اقدامات جدی تری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ مورد از مشکلات عمده منطقه ۱۴ در جلسات قبل مطرح شده و منجر به مصوبه گردید که از این تعداد ۶ مورد آن حل شده و ۲ مورد باقی مانده نیز در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: اگر این جلسات با همین نظم و به طور سیستمی همواره ادامه یابد قطعا بسیاری از مشکلات تهران و شهرستان‌های اطراف حل خواهد شد.
مازنی با اشاره به شرایط روز کشور افزود: تعامل و گفتگو در جهت ایجاد وحدت و همدلی در میان گروه‌ها و جریان‌های موجود در کشور تنها راه مبارزه با مشکلات و اتفاقاتی است که امروز  درگیرشان هستیم.
پروانه مافی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را با تبریک به مناسبت برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها آغاز کرده و گفت: آمار رای دهندگان از مشارکت ۴۰ درصدی زنان و ۶۰ درصدی مردان حکایت دارد که نشان دهنده افزایش نشاط سیاسی در میان زنان است.
وی افزود: این مشارکت فعال در انتخابات نشان دهنده رشد سیاسی و اجتماعی است.
همچنین به برگزار کنندگان این سلسله جلسات که نمایندگان مجلس، فرمانداری تهران و برخی اعضای شورای شهر تهران هستند، به خاطر اخذ مصوبات اجرایی و حل برخی از مشکلات اساسی منطقه ۱۴ تبریک می‌گویم.
مافی تصریح کرد: یکی از محلات محروم منطقه ۱۴ محله دولاب است که با مشکلات خاصی روبرو بوده و از نظر امکانات خدماتی دارای ضعف‌هایی است که لازم است مسئولین توجه بیشتری به رفع مشلات این محله داشته باشند.
 


کد مطلب: 112398

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112398/تشکر-برگزارکنندگان-انتخابات-شورایاری-مردم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir