کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلاح سخنگو به زودی دردسترس قرارمیگیرد

13 مرداد 1398 ساعت 17:39

پژوهشگران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی ساخت اسلحه لیزری هستند که می‌تواند با تولید یک توپ پلاسمایی با مهاجمان حرف بزند.


پژوهشگران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی ساخت اسلحه لیزری هستند که می‌تواند با تولید یک توپ پلاسمایی با مهاجمان حرف بزند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی «میلیتاری نیوز»، محققان برای این منظور اصل اثر پلاسمایی ایجاد شده توسط لیزر را در این سلاح به کار گرفتند که به موجب آن در ابتدا با تاباندن، اشعه‌ای قدرتمند از لیزر توپی پلاسمایی ساطع می‌شود که می‌توان با تاباندن اشعه دوم آن را به حرکت درآورد، فرآیندی که به تولید امواج صوتی منجر می‌شود.
اگر اشعه‌های کافی در فرکانس‌های مناسب تابانده شوند، حرکات این توپ پلاسمایی می‌تواند کلام انسان را تقلید کند.
تکنولوژی جدید به نظامیان این امکان را می‌دهد تا پیام یا هشداری را برای افراد خاصی بفرستند، بدون این که خود را در معرض خطر مستقیم قرار دهند. در ویدئویی که تایمز در این باره به اشتراک گذاشته، نمونه اولیه‌ای از این سلاح لیزری تنها با استفاده از چراغ قوه، ‌پیامی را با مضمون "بایست یا مجبور به شلیک می‌شویم" بر روی دیواری به فاصله چند فوت آن طرف‌تر می‌تاباند.
به گفته پنتاگون، نسخه نظامی این سلاح تا کمتر از ۵ سال آینده در دسترس قرار می‌گیرد.
اگرچه نوع اولیه این لیزر تنها برای مقاصد ارتباطی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما دانشمندان پنتاگون در حال آزمایش نوع دیگری از لیزرهای پلاسمایی هستند که می‌تواند با عبور از لباس فرد، پوست وی را بسوزاند.
همزمان با آن که پنتاگون به دنبال بهره‌برداری نظامی از این تکنولوژی است، پژوهشگران ام ای تی بر تولید نمونه غیرنظامی لیزرهای سخنگو تمرکز کرده‌اند. در این نمونه که مشروح کاملی از عملکرد آن در مجله Optics Letters in January منتشر شده است، اشعه لیزر با به حرکت درآوردن مولکول‌های آب موجود در هوای نزدیک گوش شنونده، برخوردهای حساب شده بین مولکولی به وجود می‌آورد که امواج صوتی تولید می‌کنند.
به گفته محققان، از این تکنولوژی می‌توان در برقراری ارتباط با افراد خاص در یک اتاق شلوغ یا هشدار دادن در مورد یک موقعیت خطرناک به افرادی که در فاصله دور قرار دارند، استفاده کرد.
 


کد مطلب: 112452

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112452/سلاح-سخنگو-زودی-دردسترس-قرارمیگیرد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir