۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳

شورای شهر تهران از شهر ری جدا شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده برای رسیدن خط ۶ مترو به درِ شرقی حرم عبدالعظیم(ع)، گفت: از مسؤولان درخواست داریم شورای شهر تهران را از شورای شهر ری جدا سازند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده برای رسیدن خط ۶ مترو به درِ شرقی حرم عبدالعظیم(ع)، گفت: از مسؤولان درخواست داریم شورای شهر تهران را از شورای شهر ری جدا سازند.
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهرری، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان برآمده از متن جامعه هستند که با رسانه‌ها همنشینی تنگاتنگی دارند؛ همچنین خبرنگاران گوش و چشم شورا و مردم هستند و نواقص شوراها را یادآوری می‌کنند.
وی افزود: شوراها و رسانه‌ها در راستای توسعه کشور و مردمسالاری‌ هستند و امروزه رسانه و خبر مورد توجه همگان اعم از دولتمردان، سیاستمداران و مردم هستند و رسانه‌ها در دنیا افکار عمومی را سازماندهی می‌کنند.
این عضو شورای شهر تهران در مورد متروی شهرری با اشاره به اینکه مترو برای شهرری عبوری و نه هدفی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم که خط ۶ به درِ شرقی حرم عبدالعظیم (ع) برسد.
خلیل آبادی در مورد اینکه جداسازی شورای شهر تهران و ری به کجا رسیده است؟ گفت: هیچ جای ایران شهری با شهر دیگر ادغام نشده تا شورای شهری واحدی داشته باشد ولی در تهران این مسأله به وقوع پیوسته و شورای شهر تهران، ری و تجریش وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ شهری در تداخل با حریم شهر دیگر نباید باشد، گفت: تا سال ۹۲ ادغام دو شهر تهران و ری غیر قانونی بوده و پس از آن متأسفانه این مسأله را قانونی کرده‌اند که جای تعجب دارد که چرا شورای نگهبان تبصره مربوط را تأیید و تصویب کرده است.
خلیل آبادی ادامه داد: بدنه شهرری شورا دارد ولی سر شهرری در دامن تهران افتاده و این جدایی تبعات و اثرات منفی به همراه داشته است؛ شهرری حریم و تقسیمات کشوری جداگانه دارد ولی مدیریت شهری آن به تهران متصل شده و باید این مسأله برطرف شود.
این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اکنون از مسؤولان نظام درخواست داریم که این تبصره غیرعادلانه را حذف کنند و شورای شهر تهران را از شورای شهر ری جدا سازند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پاسخ به پرسشی در خصوص تبدیل کارخانه سیمان به موزه صنعت، گفت: هنوز اقدامی در حوزه ساخت موزه صنعت در کارخانه سیمان نشده است؛ اگر این کارخانه به موزه تبدیل شود در کنار برج طغرل، چشمه علی و سایر آثار تاریخی می‌تواند یک قطب گردشگری ایجاد کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته نباید فراموش کنیم که این اقدام کار بسیار هزینه‌برداری است؛ امیدواریم این اتفاق و تبدیل کارخانه ساخت سیمان به موزه در همین دوره انجام شود.
وی همچنین در خصوص مشکلات روستای علیمون گفت: من باید از مسؤولان آموزش و پرورش این منطقه تشکر کنم؛ مسؤولان آموزش و پرورش سرشماری دقیقی از ساکنان این روستا تهیه کرده و در ۱۴ صفحه معضلات این روستا را به ما ارائه کردند.
خلیل‌آبادی در خصوص تبدیل این روستا به روستای بوم‌گردی، گفت: این روستا موقوفه‌ای است و از این رو با تولید آستان عبدالعظیم حسنی(ع) دیدار و گفت‌وگویی داشتم؛ تولیت آستان به ما وعده دادند که هر کمکی از دست‌شان بر می‌آید انجام دهند.
کد مطلب: 112597
برچسب ها: شورای شهر تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *