۰
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴

رشته توئیت سفارت فرانسه درباره برجام

سفارت فرانسه در رشته توییتی تصریح کرد: فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته‌ای است، وفادار است و مانند دیگر کشورها بجز ایالات متحده به امضای خود پای برجام احترام می‌گذارد.
سفارت فرانسه در رشته توییتی تصریح کرد: فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته‌ای است، وفادار است و مانند دیگر کشورها بجز ایالات متحده به امضای خود پای برجام احترام می‌گذارد.
به گزارش ايرنا، سفارت فرانسه در تهران شب گذشته در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره تلاش‌های مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش در منطقه اعلام کرد: «او (وزیر خارجه فرانسه) مسلما مقامات آمریکا را در جریان امور می‌گذارد همه تلاش‌ها باید دست به دست هم دهند تا شرایط بحرانی کنونی به یک رویارویی خطرناک مبدل نشود.»
در ادامه این رشته توییت آمده است: «افزایش تنش‌ها نیازمند ابتکاراتی سیاسی برای نیل به شرایط لازم برای گفت وگوست. این همان کاری است که رئیس جمهور ماکرون با شفافیت تمام به همراه شرکای ما که در وهله اول امضا کنندگان اروپایی برجام هستند، در حال انجام است.»
در بخش دیگری از این توییت بیان شده است: «فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته است وفادار است. این کشور مانند دیگر طرف‌ها به جز ایالات متحده به امضای خود پای برجام احترام می‌گذارد و از ایران قویا درخواست می‌کند که به اجرای تعهداتش بازگردد.»
دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود مدعی شد که ایران برای مذاکره با آمریکا بی‌تابی می‌کنند، اما دارند نشانه‌های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه می‌دهند.
ترامپ در این توئیت نوشت: می‌دانم که مکرون نیت خوبی دارد؛ مثل بقیه، ولی هیچ کس از طرف واشنگتن حرف نمی‌زند؛ جز خود آمریکا. هیچ کس به هیچ شکل و نوعی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.
این اظهارات ترامپ واکنش مقامات فرانسه را در پی داشته است؛ وزارت خارجه فرانسه دیروز در قالب بیانیه ای به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و تأکید کرد؛ «تعهد پاریس برای کاهش تنش‌ها به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»
این بیانیه اضافه کرد: «فرانسه به توافق وین (برجام) که مانعی در مقابل اشاعه هسته‌ای بوده، پایبند و همانند دیگر اعضای این توافق به جز آمریکا، به امضای خود احترام میگذارد. ابتکارهای سیاسی با هدف یافتن شرایطی برای گفت‌ وگو، در پاسخ به وخیم تر شدن اوضاع ضروری است. این، دلیل آن چیزی است که امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری با شفافیت کامل با دیگر شرکا که اول و مهمتر از همه امضا کنندگان اروپایی بوده اند، در حال انجام آن است.  
 
کد مطلب: 112715
برچسب ها: فرانسه برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *