۰
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷

خبرنگاران تا پایان مرداد ثبت نام کنند

سامانه جامع رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای از مدیران مسئول رسانه‌ها خواست با مراجعه به این سامانه، در راستای دریافت هدیه روز خبرنگار، هرچه سریع‌تر اسامی خبرنگاران خود را برای دریافت اینترنت رایگان اعلام و ثبت کنند.
سامانه جامع رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای از مدیران مسئول رسانه‌ها خواست با مراجعه به این سامانه، در راستای دریافت هدیه روز خبرنگار، هرچه سریع‌تر اسامی خبرنگاران خود را برای دریافت اینترنت رایگان اعلام و ثبت کنند.
به گزارش ایرنا، با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اهدای اینترنت رایگان یک‌ساله به خبرنگاران، مدیران مسئول رسانه‌هایی که در حال فعالیت هستند (فعال بودن رسانه‌های برخط و نظم در انتشار بالای ۵۰درصد برای رسانه‌های مکتوب) می‌توانند اسامی خبرنگاران خود را برای دریافت اینترنت رایگان ثبت کنند.
بر این اساس مدیران عامل و مسئول رسانه های کشور تا پایان مردادماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور به‌نشانی e-rasaneh.ir  و ورود به پنل کاربری خود، نسبت به تکمیل یا ویرایش فرم درخواست اینترنت رایگان خبرنگاران بر اساس «اولویت» اقدام کنند. اسامی اعلامی از سوی هر رسانه، پس از ارسال به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف شفاف‌سازی، منتشر خواهد شد.
همچنین خبرنگاران اعلامی باید مالک شماره تلفن همراه درج‌شده در لیست تکمیل‌شده باشند و مسئولیت اسامی افرادی که در لیست‌های اعلامی هر رسانه به‌ عنوان «خبرنگار» درج شده با مدیر مسئول است.
همچنین خبرنگارانی که به‌صورت آزاد فعالیت می‌کنند، می‌توانند در بخش «خبرنگاران» سامانه جامع رسانه‌ها، ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی اداره خبرنگاران، فهرست اسامی آنها نیز برای اقدام به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شود.
بدیهی است فهرست ارسالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فهرست مندرج در سامانه جامع رسانه‌های کشور، تطبیق داده خواهد شد و با توجه به مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احراز هویت خبرنگاران و اصحاب رسانه، اسامی افراد خارج از لیست اعلامی، مورد تأیید این وزارتخانه نخواهد بود.
هدیه رئیس جمهوری به خبرنگاران
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته و در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار، گفت: برای حمایت از خبرنگاران، دولت در گذشته مصوباتی در زمینه کاغذ داشته، اما در جلسه ۱۶ مرداد ماه ۹۸ خود هم با پیشنهادی که دادیم تا به خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند و ابزار اصلی کارشان فضای مجازی است، اینترنت رایگان داده شود، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نیز موافقت کرد.
آذری جهرمی از راه اندازی و فعال سازی سایت ثبت نام تا یکی دو روز آینده داده بود تا خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می کنند، ثبت نام کنند که این وعده طی دو روز گذشته عملی و اصحاب رسانه ثبت نام کردند.
مقرر شده در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی های لازم برای تائید لیست خبرنگاران صورت گرفته و پس از نهایی و تائید این وزارتخانه به خبرنگاران واجدان شرایط اینترنت رایگان یکساله تعلق گیرد.

     
کد مطلب: 112889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *