کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت به موضوع مهدی حاجتی واردشود

23 مرداد 1398 ساعت 15:38

 یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز می‌گوید: ما از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیر موضوع آقای حاجتی هستیم، اما دولت و دستگاه قضا باید به‌صورت جدی به این ماجرا وارد شود.


 یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز می‌گوید: ما از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیر موضوع آقای حاجتی هستیم، اما دولت و دستگاه قضا باید به‌صورت جدی به این ماجرا وارد شود.
به گزارش ایرنا، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرناپلاس درباره حذف مهدی حاجتی از شورای شهر شیراز گفت: مهدی حاجتی برای انجام وظایف خود، دارد مجازات تحمل می‌کند، در حالی که یک نماینده مردم باید مصونیت داشته باشد تا بتواند به مردم کمک کند. 
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: این موضوع تا زمانی که دستگاه قضا و دولت، به‌صورت جدی وارد نشود، حل نمی‌شود. البته ما از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیر این موضوع هستیم. 
نظری همچنین توضیح داد که محمد مقدری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر در اصفهان نیز در همین وضعیت هستند که یکی از موارد حکم ایشان، حمایت از آقای مهدی حاجتی بود. 
او همچنین اضافه کرد که دولت و دستگاه قضا به این موضوع وارد شود. در مورد پرونده آقای سپنتا نیکنام نیز تا زمانی که دولت و دستگاه قضا وارد نشدند، حل نشد.
پیشتر، پروانه مافی و قاسم میرزایی نیکو، دو تن از اعضای کمیسیون شوراها از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع خبر داده بودند.  علاوه بر این، حسین جعفری، رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت حاجتی و رایزنی با مقامات قضایی برای حل مسئله او شده بود.
بااین‌حال با اعلام محمدرضا امیری، فرماندار شیراز، محمدتقی تذروی، عضو سوم علی‌البدل  شورای شهر جایگزین حاجتی شده است.
مهدی حاجتی مهرماه سال گذشته در پی توییتی درباره وضعیت چند نفر از بهاییان بازداشت‌ شده در شیراز، به دستور دادستانی بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه دو میلیاردی آزاد شد.
خردادماه سال جاری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز برای اجرای حکم یک سال زندان، بازداشت و به زندان منتقل شد. اوایل تیرماه نیز، حجت‌الاسلام کاظم موسوی، دادستان شیراز اعلام کرد: حاجتی از سوی دادگاه صالحه به تحمل یک سال زندان و 2 سال تبعید به طبس محکوم ‌شده است. وی همچنین تأکید کرد: جرم او فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت است و این محکومیت ارتباطی با توییت‌نگاری وی ندارد. حاجتی در حال حاضر در زندان عادل‌آباد این شهر به سر می‌برد.


کد مطلب: 112946

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/112946/دولت-موضوع-مهدی-حاجتی-واردشود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir