۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۵
محمد یعقوبی:

امیدی به بدنه فرهنگی دولت نیست

امیدی به بدنه فرهنگی دولت نیست
«محمد یعقوبی» کارگردان و عضو هئیت مدیره خانه تئاتر ایران گفت: از آن جایی که متاسفانه در حال حاضر هیچ امیدی به بدنه فرهنگی دولت وجود ندارد، ما در خانه تئاتر بر آن شدیم که خود هنرمندان به فکر یکدیگر باشند.
محمد یعقوبی درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر درباره رسیدگی به هنرمندان بیمار گفت: در آخرین جلسه ای که خانه تئاتر با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت قرار شد تا مصوبه ای در وزارت ارشاد تصویب شود که بر اساس آن اجازه یک اجرای اضافه برای هر نمایش به گروه ها داده شود تا مبلغ آن اجرای اضافه برای رسیدگی به وضعیت هنرمندان بیمار هزینه شود . وی افزود: البته با تمام پی گیری هایی که از سوی خانه تئاتر انجام شده، هنوز وزارت ارشاد هیچ مصوبه و قانونی را برای این موضوع در نظر نگرفته و تصویب نکرده است .
یعقوبی با بیان این که در گذشته های دور نیز این قانون وجود داشته و اعمال می شد، ادامه داد: آقای عزت الله انتظامی در جلسه با معاونت هنری به ایشان یادآوری کردند که این قانونی بوده که در گذشته وجود داشته و انجام می شده و متاسفانه با گذشت زمان فراموش شده است . کارگردان نمایش خشکسالی و دروغ تاکید کرد: ما در خانه تئاتر به شکل شفاهی مجوز یک شب اجرای اضافه نمایش را از معاونت هنری گرفتیم و حالا انتظار ما ازخانواده تئاتر این است که پشت یکدیگر بوده و خودشان نیز خواهان این اجرای اضافه باشند. وی افزود: البته ما همچنان درخانه تئاتر منتظر و امیدواریم که این قانون توسط مرکز هنرهای نمایشی به شکل رسمی تصویب و اعلام شود تا خاطر هنرمندان از این که مرکز هنرهای نمایشی در شب سی ام اجرا به بهانه کمبود سالن و بهانه ی وافی ای مانند اینها ، مانع اجرای سی و یکم گروه ها برای کمک و رسیدگی به هنرمندان بیمار نشوند.
نمایشنامه نویس و کارگردان نمایش یک دقیقه سکوت تصریح کرد: اگر تعهدی از سوی وزارت ارشاد به هنرمندان سپرده شود، ما انتظارداریم که هنرمندان نیز اعلام آمادگی کرده و اجرای شب سی و یکم خود را به هنرمندن بیمار تقدیم کنند . وی افزود: در چنین شرایطی دیگر شاهد نگرانی از بابت هزینه کمرشکن بیماری هنرمندانی چون محمود استادمحمد، حسین محب اهری ، مصطفی عبدالهی و... نخواهیم بود و این هنرمندان با روحیه و امید می توانند بر بیماری خود غلبه کنند.
کد مطلب: 11296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *