۰
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴

جلوگیری از واردات 1550 قلم کالا به کشور

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اعلام اینکه برای اصلاح فرآیند واردات به کشور، از واردات بیش از ۱۵۵۰ قلم کالا جلوگیری شد، اعلام کرد: در سال گذشته حدود دو میلیارد و 90 میلیون دلار واردات ذرت، یک میلیارد و600 میلیون دلار واردات برنج و یک میلیون و 380 میلیون دلارواردات قطعات منفصله خودرو انجام شد که به ترتیب بیشترین میزان واردات را داشته‌اند
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اعلام اینکه برای اصلاح فرآیند واردات به کشور، از واردات بیش از ۱۵۵۰ قلم کالا جلوگیری شد، اعلام کرد: در سال گذشته حدود دو میلیارد و 90 میلیون دلار واردات ذرت، یک میلیارد و600 میلیون دلار واردات برنج و یک میلیون و 380 میلیون دلارواردات قطعات منفصله خودرو انجام شد که به ترتیب بیشترین میزان واردات را داشته‌اند.
به گزارش ایسنا، اولین نمایشگاه رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه‌ای استان قزوین شب گذشته در محل شرکت نمایشگاه‌های دائمی استان فزوین برگزار شد.
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت به نهصت ساخت داخل اشاره کرد و گفت: در استان گام‌های خوبی برای رفع نیاز استان برداشته شده است، از آبان‌ماه سال گذشته تحریم‌ها و ضعف اقتصاد خود را نشان دادند، همه این‌ها منجر به چند اتفاق از جمله مدیریت منابع شد و از ابتدای سال ۹۸ به این سمت حرکت کردیم.
وی ادامه داد: واردات دو اثر نامطلوب روی اقتصاد دارد نخست آن‌که موجب خروج سرمایه ملی از کشور شده و از سویی دیگر به واحدهای تولیدی ضربه وارد می‌کند.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اعلام اینکه در سال گذشته بیشترین واردات در حوزه ذرت انجام شد، خاطرشان کرد: حدود دو میلیارد و 90 میلیون دلار واردات ذرت، یک میلیارد و600 میلیون دلار واردات برنج و یک میلیون و 380 میلیون دلارواردات قطعات منفصله خودرو انجام شد که به ترتیب بیشترین میزان واردات را داشته‌اند؛ همچنین لوبیای سویا، کنجاله و الکترود در جایگاه‌های بعدی واردات قرار دارند؛ برای اصلاح فرآیند واردات به کشور، واردات بیش از ۱۵۵۰ قلم کالا جلوگیری شد.
وی عنوان کرد: نیاز واحدهای صنعتی احصا کرده‌ایم؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ تا ۶۰ واردات را می‌توانیم با توان کشور بسازیم؛ همچنین می‌توانیم کیفیت کالاهایی که در کشور تولید و مشابه آن‌‎ها وارد می‌شوند را ارتقا دهیم؛ علاوه بر آن باید محصولاتی که دانش آن در کشور وجود ندارد را با کمک بخش دانشگاهی بسیازیم و از الان برای آن دست به کار شد.
زرندی اضافه کرد: بر اساس هدف‌گذاری  صورت گرفته حرکت به سمت بومی‌سازی را به صورت جدی تا سال 1400 پیگیری و برای صادرات آن نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.
۷۵ درصد واحدهای کشور صنایع کوچک محسوب می‌شوند
وی اعلام کرد: صنعت ایران نزدیک ۳۸۰۰ واحد بیش از ۱۰۰ واحد نیرو دارند بقیه واحدها که ۷۰ هزار واحد هستند صنایع کوچک محسوب می‌شوند و بدین‌ترتیب ۷۵ درصد واحدهای کشور صنایع کوچک محسوب می‌شوند؛ باید صنایع بزرگ با عنوان‌پیشران و صنایع کوچک به عنوان‌مکمل باشند؛ به‌همین منظور در سال‌جاری 40 خوشه صادرات‌محور را هدف‌گذاری کردیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت تشریح کرد: سیستم بانکی در بهترین حالت نمی‌تواند بیش از ۶۰ درصد نیاز ما را پوشش دهد واغلب مشکلات واحدهای تولیدی نقدینگی نیست بلکه مشکلات مدیریتی وحقوقی است که به همین منظور کلینیک کسب و کار را در شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی کردیم که ۶۸۰ مشاور درآن حضور دارند؛ امسال باید غربالگری سطحی از صنایع انجام و این موضوع جدی گرفته شود.
زرندی درپایان یادآور شد: دو مشکل در صنعت وجود دارد که یکی بازار و دیگری نوآوری است؛ در ابتدا باید دقت داشته باشیم که جایگاه فعلی خود را حفظ کنیم و درگام بعدی وارد بازار و نوآوری شویم.
کد مطلب: 112983
برچسب ها: صادرات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *