۰
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷

ابراز ندامت ژاپن از اقداماتش در جنگ‌جهانی

امپراتور ژاپن که اول مه گذشته بر تخت سلطنت نشست، در اولین سخنرانی به عنوان امپراتور این کشور نسبت به انجام اقدامات خشونت‌آمیز کشورش در جنگ جهانی دوم "عمیقا ابراز ندامت" کرد.
امپراتور ژاپن که اول مه گذشته بر تخت سلطنت نشست، در اولین سخنرانی به عنوان امپراتور این کشور نسبت به انجام اقدامات خشونت‌آمیز کشورش در جنگ جهانی دوم "عمیقا ابراز ندامت" کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در مراسم یادبود پایان جنگ جهانی دوم و کاپیتولاسیون ژاپن در ۱۵ اوت ۱۹۴۵، امپراتر ناروهیتو اظهار کرد: با تفکر به گذشته خودمان و با ابراز پشیمانی عمیق امیدوارم که اثرات مخرب جنگ دیگر تکرار نشوند.
وی همچنین بیان کرد که ناراحتی بزرگی برای کشته شدگان و خانواده‌های آن‌ها احساس می‌کند.
با این سخنان، ناروهیتو اقدامات پدر خود آکیهیتو را دنبال می‌کند چرا که وی از سال ۲۰۱۵ عبارت "پشیمانی عمیق" را تکرار می‌کرد. آن زمان برای اولین بار بود که یک امپراتور ژاپنی این سخنان را به مناسبت هفتادمین سالگرد تسلیم بی‌قید و شرط مجمع‌الجزایر اظهار می‌کرد.
پیش از کناره‌گیری آکیهیتو در آوریل گذشته و دادن تخت امپراتوری به ناروهیتو ۵۹ ساله، امپراتور جدید ژاپن گفته بود که قصد دارد اراده پدر خود را زنده نگه دارد و اقدامات خشونت‌آمیز ارتش ژاپن در زمان جنگ را قبول کند و می‌خواهد که تاریخ به صورت عینی به جوانان نسل جدید آموزش داده شود. این در حالیست که امپراتور ژاپن این حق را ندارد که مسائل سیاسی را مطرح کند. آکیهیتو توانسته بود به صورت بسیار ظریف نظرات خود درباره این مساله را ابراز کند.
امپراتور ناروهیتو در حضور شش هزار مهمان در مراسم سالانه یادبود پایان جنگ جهانی دوم به همراه همسرش ملکه ماساکو شرکت کرد.
شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن نیز در این مراسم سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه به افرادی که برای کشور قربانی شدند احترام می‌گذارد، ابراز امیدواری کرد که خشونت‌های جنگ دیگر تکرار نشوند.
کد مطلب: 112992
برچسب ها: ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *