۰
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۹

پیام تاجرثروتمند هنگ‌کنگی برای معترضان

ثروتمندترین تاجر هنگ‌کنگی امروز (جمعه) به مردم تاکید کرد تا به چین، هنگ‌کنگ و خودشان عشق بورزند.
ثروتمندترین تاجر هنگ‌کنگی امروز (جمعه) به مردم تاکید کرد تا به چین، هنگ‌کنگ و خودشان عشق بورزند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات "لی کا-شینگ" ثروتمندترین تاجر هنگ‌کنگی نخستین گفته‌های وی درباره افزایش اعتراضات مردمی و دموکراسی‌خواهانه است که در طول این چند هفته باعث شده تا این دولتشهر به ناآرامی کشیده و به چالشی برای دولت مرکزی پکن بدل شود.
این تاجر هنگ‌کنگی در پیام خود به مردم تاکید کرده تا عشق و صلح را جایگزین خشم و خشونت را متوقف کنند.
۱۰ هفته ناآرامی و تقابل بین مردم و پلیس در هنگ‌کنگ این دولت‌شهر را وارد بدترین بحران خود از زمان پیوستن مجدد به چین در سال ۱۹۹۷ کرده است.
چین معترضان در هنگ‌کنگ را به تروریست‌ها تشبیه کرده و هشدار داده در صورت لزوم برای مقابله با معترضان از زور استفاده می‌کند.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از شی جینپینگ، همتای چینی خواسته تا با معترضان برای کاهش تنش دیدار کند.
همچنین قرار است اعتراضات بیشتری در روزهای آتی برگزار شود. تاکتیک‌های پلیس علیه معترضان شدت یافته و این تاجر ۹۱ ساله هشدار داده که بهترین دلیل می‌تواند به بدترین نتایج منجر شود.
وی ادامه داد: راه به سوی جهنم اغلب با تمایلات خوب همراه است. ما باید به پیامدهای ناخواسته و غیرعمدی توجه کنیم. مهم است که در نسل جوانتر سرمایه‌گذاری کنیم چون برای هنگ‌کنگ و آینده بسیار ارزشمند است. جوانترها همواره از این مساله هراس دارند که آینده چیزی برایشان ندارد. به نظرم دولت باید پیام اعتراضات را بشنود.
بیش از ۷۰۰ نفر تاکنون در جریان این اعتراضات که از ژوئن آغاز شده، دستگیر شده‌اند و پلیس دائما از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.
همچنین قرار است راهپیمایی با عنوان "در کنار هنگ‌کنگ بایستید، به مردم قدرت دهید" در منطقه تجاری مرکزی این دولت‌شهر جمعه شب برگزار شود. این راهپیمایی مجوز برگزاری دارد اما پلیس برگزاری سایر اعتراضات در شهر را برای روزهای آتی منع کرده است.
کد مطلب: 113013
برچسب ها: تظاهرات هنگ کنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *