کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست زنانه ذوالقدر از رئیسی

27 مرداد 1398 ساعت 11:53

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که رئیس قوه قضاییه، رافت رضوی را با عدالت علوی تلفیق نموده و در برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند مانند کارگران، معلمان و زنان با عطوفت بیشتری برخورد شود.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که رئیس قوه قضاییه، رافت رضوی را با عدالت علوی تلفیق نموده و در برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند مانند کارگران، معلمان و زنان با عطوفت بیشتری برخورد شود.
به گزارش ايسنا، سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: باید واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنیم همه می‌دانیم راه توسعه از مسیر پرورش سرمایه‌های انسانی می‌گذرد، ولی چگونه با آنها برخورد کردیم. بخشی از این سرمایه کودکان کار هستند که طرحی کامل برای آنها در نظر نگرفتیم. بخشی از آنها کودکان بی‌هویت هستند که چشم‌انتظار تصویب لایحه اعطای تابعیت مانده‌اند. برخی دیگر نوجوانان هستند که در آرزوی آموزش عالی با تلاش خود درصدد شکستن سد کنکور بوده ولی غافل از این‌که نظام آموزشی ما اسیر مافیای کنکور است و سرمایه کشور را با غفلت از این موضوع در مسیر مهاجرت نخبگان از دست داده و شوق جوانان را از بین برده است.
وی ادامه داد: بخش اعظم این سرمایه‌های انسانی به دلیل نبود اشتغال سرخورده شده‌اند که لازم است دستگاه‌های مربوطه، وزارت صنعت و وزارت کار اقدامات لازم را انجام دهند. انتصاب هرچه سریع‌تر وزیر توانمند برای وزارت میراث فرهنگی می‌تواند در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های اشتغالزا در بحث گردشگری و صنایع دستی عشایر موثر باشد.
ذوالقدر افزود: زنان نیز به عنوان سرمایه انسانی نمی‌توانند هنوز به وعده‌هایی که با هدف تحقق رویکرد عدالت محور برای انتصاب در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی داده شده دست پیدا کنند و در انتظار انتصاب وزیر زن مانده‌اند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ لازم است که صداوسیما در جهت جذب مخاطبان بیشتر تلاش کند و با ارتقای همدلی میان پرسنل خود آنها را بیشتر با ارزش‌های نظام همگام کرده تا از بروز مشکلاتی همچون دسترسی غیرمجاز به آرشیوها و پیوستن به شبکه‌های معاند جلوگیری شود. لازم است رییس صداوسیما پاسخگویی لازم را در جهت شفاف‌سازی افکار عمومی داشته باشد. لازم است از عرصه هنر و هنرمندان حمایت لازم انجام شود و با نگاهی ارزشی به عملکرد آنها را در جایگاه حقیقی خویش قرار دهیم.
نماینده تهران ادامه داد: در مسیر خودکفایی مانند صنعت دفاعی به جایگاه ارزنده‌ای دست پیدا کردیم. رهبر معظم انقلاب رونق اقتصادی کشور را وابسته به خصوصی‌سازی و اعتماد به جوانان دانسته ولی اکنون در مسیر خصوصی‌سازی برای سالیان متمادی شفافیت مورد نظر نبوده و آنچه در واگذاری‌ها عاید مردم شد بیکاری و تعدیل نیروی کار و آنچه عاید اقتصاد شد رانتخواری و دست‌های نامرئی فساد و حقوق‌ها و املاک نجومی و وام‌های کلان بود که اخیرا اقدامات خوبی برای کوتاه‌کردن دست چپاولگران توسط قوه قضاییه صورت گرفته و به پرونده‌های فساد مالی به خوبی رسیدگی شد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از رویکرد مدبرانه رییس قوه قضاییه در مختومه کردن پرونده‌های برخی خبرنگاران تقدیر می‌کنیم انتظار می‌رود که رافت رضوی را با عدالت علوی تلفیق کنند و در راستای حفظ حرمت و کرامت انسانی در برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند همچون کارگران، معلمان و زنان با عطوفت بیشتری برخورد شود و در تقدیم لایحه منع خشونت علیه زنان اقدام لازم را انجام دهند.
ذوالقدر گفت: استان تهران علی‌رغم این‌که ۵۱ درصد درآمد مالیاتی دارد به لحاظ سرآنه آموزش و مدارس غیراستاندارد در زمره محروم‌ترین استان‌هاست. در برخی مناطق کلاس‌ها در کانکس برگزار می‌شود. خانه بهداشت شهرستان‌های همجوار پایتخت از نعمت داشتن آمبولانس و پزشک متخصص و امکانات اولیه محروم هستند. کلانشهر تهران در صورت عدم تخصیص اعتبار و بودجه لازم می‌تواند به محلی برای افزایش آسیب‌ها و فساد تبدیل شود.


کد مطلب: 113110

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/113110/درخواست-زنانه-ذوالقدر-رئیسی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir