کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اراده‌ مبارزه با فساد وجود دارد

30 مرداد 1398 ساعت 10:37

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: رشوه خواری و رانت‌خواهی کاملا به یک رسم و روال تبدیل شده و از پرده بیرون افتاده و برای خیلی ها طمع ایجاد کرده است؛ در چنین وضعیتی برخورد کردن با مفاسد یک امر ضروری است.


دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: رشوه خواری و رانت‌خواهی کاملا به یک رسم و روال تبدیل شده و از پرده بیرون افتاده و برای خیلی ها طمع ایجاد کرده است؛ در چنین وضعیتی برخورد کردن با مفاسد یک امر ضروری است.
به گزارش ایسنا، علي صوفي در ارتباط با ضرورت پیگیری مبارزه با فساد در تمام سطوح اظهار کرد: برای سال‌ها وجود فساد محرز بوده و کسی هم منکر وجودش نبود. از بالا تا پایین جامعه همه معتقد بودند فساد هست و مرتبا در قالب افراد مختلف و در سطوح مختلف بروز می‌کرده است. جامعه هم نسبت به فساد حساسیت خود را از دست داده بود و دیگر برای مردم ارقام بالای فسادی که اعلام می شد تعجبی نداشت. وقتی در این حد فساد بروز پیدا می‌کند هشداری است برای همه ؛چراکه حتما تاثیر مخرب خود را خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: مبارزه با این فساد همیشه یک ضرورت حتمی و در صدر کارها قرار داشته است، عجیب بود که کمتر به آن توجه شده بود. کم کم مردم احساس می‌کردند این اراده در سطح کلی وجود ندارد. به نظر نمی رسید می‌خواهند با دانه درشت ها برخورد جدی کنند.
این فعال سیاسی اصلاح ‌طلب با اشاره به توجه ویژه رئیس قوه قضاییه به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با ویژگی هایی که آقای رئیسی دارد صداهایی مبنی بر مبارزه جدی با فساد از قوه قضاییه شنیده شد. مزیت رئیسی نسبت به آملی لاریجانی این است که کاملا به دستگاه قضایی آشنایی دارند و کاملا ساختار آن را می‌شناسد؛ چراکه در سطوح بالای همین قوه  کار کرده است. ابتدا صحبت‌های او خیلی امید برانگیز نبود؛ اما به تدریج اقداماتی انجام داد که امیدها را برانگیخت و مردم به این باور رسیدند که قرار است با فساد برخورد شود.
وی افزود: اخیرا هم این اقدامات اوج گرفته و از خود قوه قضاییه شروع شد. دستگیری هایی صورت گرفته است و صدا و سیما هم اجازه پیدا کرد که بی‌پرده این مسائل را مطرح کند؛ بنابر این من هم فکر می کنم یک اراده‌ای وجود دارد تا با فساد مبارزه شود.
دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با تاکید بر ضرورت ادامه پیدا کردن مبارزه با فساد گفت: حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر می‌نویسند نیکو کار و بد کار نباید برای شما یکسان باشد؛ چراکه در این صورت نیکوکار کم کار و بدکار تشویق می‌شود. در رابطه با مبارزه با فساد نیز این مورد مصداق پیدا می‌کند، ‌ما نباید شاهد تعللی در این حوزه باشیم.
وی ایجاد حس ناامیدی و سؤظن در مردم را حاصل تعلل در برخورد با مفاسد اقتصادی خواند.
صوفی معتقد است: رشوه خواری و رانت‌خواهی کاملا به یک رسم و روال تبدیل شده و کاملا از پرده بیرون افتاده و برای خیلی ها طمع ایجاد کرده است. در چنین وضعیتی برخورد کردن با مفاسد یک امر ضروری است. ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی یک الزام است تا نسلی پاک دست روی صحنه بیایند. این تلاش ارزنده است به شرطی که مقطعی نباشد. اگر تعللی در این پیگیری‌ها صورت بگیرد امیدهای مردم نا امید می ‌شود.


کد مطلب: 113261

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/113261/اراده-مبارزه-فساد-وجود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir