کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی تولید 180هزار تن کیوی در گیلان

30 مرداد 1398 ساعت 12:26

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری ۱۸۰ هزار تن تولید کیوی در استان داشته باشیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری ۱۸۰ هزار تن تولید کیوی در استان داشته باشیم.
علی درجانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تا چند روز آینده برداشت کیوی از باغات کیوی گیلان آغاز می شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری ۱۸۰ هزار تن تولید از این محصول در استان داشته باشیم.
وی افزود: میزان باغات کیوی در گیلان بالغ بر ۵ هزار هکتار است و مشاهدات عینی حاکی از آنست که امسال بیش از سال گذشته کیوی برداشت خواهد شد.
درجانی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مناسب یکی از دلایل افزایش محصول در باغات کیوی استان است،ادامه داد: استان گیلان در زمینه سطح کشت کیوی در کشور دارای رتبه دوم است لذا این محصول یکی از محصولات شاخص استان به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: استان‌های گیلان و مازندران در زمینه تولید محصول کیوی پیشگام هستند لذا ۷۰ هزار تن از صادرات محصول کیوی در سال ۹۷ مربوط به گیلان بود.
درجانی با اشاره به اینکه استان گیلان از لحاظ سطح کشت محصول کیوی در کشور دوم است، از صادرات ۲۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: اقدامات خوبی برای توسعه تولید محصول کیوی در استان در حال انجام است که افزایش نهالستان‌ها، تأسیس تعاونی کیوی‌کاران گیلان، پژوهشکده مرکبات در رامسر که ایستگاه تحقیقاتی آن در آستارا راه‌اندازی شده از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.
درجانی، توسعه تولید کیوی را یکی از اولویت های کاری این شهرستان عنوان کرد و  به نیاز استان گیلان به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن سردخانه فعال اشاره کرد و گفت: عمده سردخانه‌های ما در شهرستان‌های تالش، رودسر و رشت وجود دارد و یکی از سیاست‌های دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این بوده که هیچ گونه محدویتی در صدور مجوز سردخانه ایجاد نشود.
وی گفت: شهرستانهای تالش و رودسر قطب تولیدکننده کیوی در گیلان هستند و به دلیل کیفیت بالای کیوی های گیلان این محصول از بازار پسندی بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر روسیه از مشتری های مهم کیوی گیلان است.   


کد مطلب: 113274

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/113274/پیش-بینی-تولید-180هزار-تن-کیوی-گیلان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir