۰
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶

بازهم حریق در باغستان سنتی قزوین

قائم‌مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از وقوع آتش‌سوزی در بیش از یک‌ونیم هکتار از باغستان قزوین در دو حادثه جداگانه خبر داد.
قائم‌مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از وقوع آتش‌سوزی در بیش از یک‌ونیم هکتار از باغستان قزوین در دو حادثه جداگانه خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ قدیر موسی‌خانی، قائم‌مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، در خصوص آتش‌سوزی در باغستان سنتی قزوین اظهار کرد: در ساعت 12:06 دقیقه ظهر امروز وقوع یک فقره آتش‌سوزی در باغستان‌های مسیر نسیم شمال، بلوار صناعت، خیابان شیشه چی به مرکز 125 اطلاع داده شد که سریعاً عوامل ایستگاه‌های یک، سه، چهار، شش، هفت و هشت به محل اعزام شدند.

وی افزود: به دلیل گستردگی آتش و عدم دسترسی خودرو به محل حریق، آتش‌نشانان با استفاده از کوله‌پشتی‌های آب‌پاش و تجهیزات موتوری و دستی نسبت به مهار حریق اقدام کردند که با تلاش بیش از دو ساعت آتش‌نشانان، حریق مهار شد.

این مقام مسئول با اشاره به حادثه دوم و آتش‌سوزی بیش از نیم هکتار از باغستان قزوین در ابتدای جاده نسیم شمال بیان کرد: در این حادثه نیز که در ساعت 13:20 دقیقه ظهر امروز به سامانه 125 اعلام شد آتش‌نشانان ایستگاه‌های چهار و پنج در محل حریق حضور یافتند و نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

موسی‌خانی ضمن گلایه از باغداران مبنی بر عدم همکاری در علف زنی باغات، علت هر دو حادثه را خشک بودن علف‌های هرز و عدم رسیدگی مالکین و بی‌احتیاطی رهگذران عنوان کرد و افزود: علیرغم اخطارهای این سازمان متأسفانه کم‌توجهی به جمع‌آوری و هرس درختان خشک‌شده و نیز گرمی هوا باعث بروز چنین حوادثی است.
کد مطلب: 113518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *