۰
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷

افشای قانونی فساد، اعتماد مردم را بالا می‌برد

یک وکیل دادگستری معتقد است که اگر عیان کردن فساد در چارچوب قانون انجام شود، این امر به افزایش سطح اعتماد مردم منجر خواهد شد.
یک وکیل دادگستری معتقد است که اگر عیان کردن فساد در چارچوب قانون انجام شود، این امر به افزایش سطح اعتماد مردم منجر خواهد شد.
به گزارش ايسنا، عبدالله سمامی درباره اینکه  بازگو کردن فسادهای اخلاقی و اقتصادی خیرخواهانه است؟  گفت: اگر عیان کردن فسادهای اخلاقی و اقتصادی در چارچوب قانون صورت گیرد و اطلاعات آنها را در زمینه برخورد با فساد اخلاقی و اقتصادی بیان کنیم ایرادی ندارد و مفید است و سطح اعتماد را بالا میبرد. 
وی افزود: گاهی عیان کردن که بعضا شاهدش هستیم و با فایل های صوتی و تصویری صورت می گیرد، در خارج از چارچوب قانون است که اطلاع رسانی می شود و منبع درستی ندارد،  یا باید  کل مباحث بیان نشود یا وقتی بعضا قسمتی از موضوعات را عنوان می کنیم  می تواند ذهن مخاطب را درگیر کند بنابراین  اگر این موضوعات کامل عنوان شود ذهن مخاطب روشن خواهد شد.
وی افزود:  اینکه قسمت هایی از موارد فساد را در  قالب کلیپ ها و فایل های تصویری و صوتی در فضای مجازی با قصد بالا بردن اعتماد مردم به سمع و نظرشان برسانیم درست نیست و  اعتماد را ایجاد نخواهد کرد.
سمامی ادامه داد: یک قسمت از مبارزه با فساد به ایجاد فضاسازی درست در جهت فرهنگ بالا مربوط می شود و  باید فرهنگ سازی درست شود و در کنار آن نیز مبارزه و برخورد هم صورت گیرد. 
این وکیل دادگستری درباره اینکه برخورد با  فساد اجتماعی اهمیت بیشتری دارد یا فساد اقتصادی؟  گفت: برخورد و مبارزه با فساد اعم از مفسدین اجتماعی و اخلاقی و اداری و... در چارچوب قانون مفید است و  اهمیت دارد.  
وی افزود: اگر افشاگری برای بدست آوردن اعتماد مردم باشد و مردم متوجه و مطلع باشند که قانون با هر مفسدی اعم از دانه درشت و ریز برخورد خواهد کرد می تواند مفید باشد  و حس بازدارندگی نسبت به انجام این جرایم را ایجاد می کند و به مردم این حس اعتماد را می دهد که با هر مفسده ای در سطح بالا و پایین برخورد می شود و این افشاگری در افکار عمومی تاثیر خواهد داشت و  بازدارندگی و اعتماد را به همراه دارد. 
وی افزود: خوشبختانه ما در  اقداماتی که در اثر فرامین و دستورات ریاست فعلی قوه قضاییه صورت گرفته  نه در پیگیری و نه در برخورد، تعللی را نمی بینیم. 
سمامی با بیان اینکه  قانون برای همه افراد یکسان است، گفت: اگر قرار است نسبت به دانه درشت‌ها  تعلل شود باید طبق قانون باشد و اگر خارج از قانون باشد در ذهن مردم نقش مثبتی ندارد. 
وی تاکید کرد: مبارزه با یقه سفیدها و دانه درشت‌ها و کسانی که  فساد کلان دارند  و خودشان هم می توانند از رانت‌های قدرتی بهره ببرند سختی های فراوانی دارد و کار ساده ای نیست و رسیدگی کردن به پرونده آنها و برخورد و مجازات آنها نیز نیاز به اراده قوی جهت برقرار کردن عدالت در کشور دارد.
این وکیل دادگستری افزود: لذا شخصی که برای مبارزه با فساد می‌آید مشکلات زیادی را دارد زیرا مفسدین در قدرت و حکومت ریشه دارند و افراد زیادی را در دست دارند و بر همین اساس مسولینی که در برخورد با مفسدین این شکلی مبارزه می‌کنند قصد کوتاهی ندارند و مطمئنم در این زمینه مشکلاتی دارند که باید آن را برطرف کنند و همچنان بر آن اراده پابرجا باشند و درچارچوب قانون اظهارنظر کنند.
کد مطلب: 113532
برچسب ها: فساد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *