کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم

30 مهر 1391 ساعت 9:39

در گذشته نیز گفتگوهایی از طریق برخی کانال ها بین ایران و آمریکا صورت گرفته است اما در حاشیه نشست سالانه اخیر مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک هیئت ایرانی حتی حاضر نشد در حاشیه این اجلاس و در قالب گروه ۱+۵ با اعضای این گروه دیدار و گفتگو کند.


یکی از سخنگویان دولت آمریکا خبر یک روزنامه آمریکایی درباره گفتگوهای مستقیم بین تهران – واشنگتن بر سر برنامه هسته ای را رد کرد.

به گزارش عصر ایران "تامی ویتور" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه ای با تکذیب خبر روز شنبه روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر گفتگوی مستقیم دولت آمریکا و ایران درباره برنامه هسته ای ایران ، تاکید کرد: "این مساله که ایران و آمریکا توافق کرده اند بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفتگوی مستقیم و یا هر نوع دیدار دیگر داشته باشند، صحت ندارد."

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه به نقل از برخی مقامات دولت آمریکا نوشت : ایران و آمریکا توافق کرده اند بعد از انتخابات در پیش روی آمریکا، درباره برنامه هسته ای ایران به طور مستقیم گفتگو کنند.

اما سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با رد این خبر افزود :" آمریکا به همکاری با چهار عضو دایم شورای امنیت و آلمان برای متقاعد کردن ایران به کنار گذاشتن ساخت سلاح هسته‌ای ادامه خواهد داد و در عین حال برای مذاکرات دوجانبه با ایران آمادگی دارد."

انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز تنها دو روز مانده به برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که موضوع آن سیاست خارجی و امنیت ملی خواهد بود، می تواند روی وضعیت آرای هر دو نامزد رقیب تاثیر گذار باشد.

هم اکنون میت رامنی رقیب جمهوریخواه آمریکا با کاستن از فاصله آرای خود با اوباما ، بسیار به او نزدیک شده و ناظران از رقابت شانه به شانه در انتخابات پیش رو می گویند.

تکذیب خبر روزنامه نیویورک تایمز آمریکا از سوی دولت آمریکا در حالی صورت می گیرد که شبکه تلویزیونی "ان بی سی " آمریکا به نقل از یک مقام آگاه در دولت این کشور گفتگوهای دوجانبه بین آمریکا و ایران را تایید کرده ولی تاکید کرده است که در این گفتگوها توافقی برای انجام دیدار دو جانبه صورت نگرفته است.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است که گفتگوهای دوجانبه آمریکا و ایران با اطلاع و موافقت کامل دیگر اعضای گروه ۱+۵ و اسراییل صورت گرفته است.

وی همچنین افزوده است:در گذشته نیز گفتگوهایی از طریق برخی کانال ها بین ایران و آمریکا صورت گرفته است اما در حاشیه نشست سالانه اخیر مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک هیئت ایرانی حتی حاضر نشد در حاشیه این اجلاس و در قالب گروه ۱+۵ با اعضای این گروه دیدار و گفتگو کند.

این مقام آمریکایی به " ان بی سی " گفت:" ایرانی ها بر این باورند که هیچ توافقی بر سر برنامه هسته ای شان با غرب جز با تسلیم کامل در مقابل خواست های غرب حاصل نمی شود."

وی همچنین درباره نظر کاخ سفید درباره انتشار این خبر دو روز مانده به برگزاری مناظره رامنی و اوباما گفت: دولت از این قضیه خوشحال نیست اما مردم آمریکا باید خوشحال باشند که دولت شان همان گونه که تاکید کرده از هر ابزار و وسیله ای برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده می کند.

هنوز مقامات ایرانی واکنشی به این خبرها نداشته اند.


کد مطلب: 11354

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/11354/آمریکا-آماده-مذاکره-ایران-هستیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir