۰
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۲

مزایده دو مدرسه جنجالی بنیاد شهید

اوایل تیرماه اخباری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید منتشر و در پی آن در روز دهم تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ تهران پلمب شدند.
اوایل تیرماه اخباری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید منتشر و در پی آن در روز دهم تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ تهران پلمب شدند. 
به گزارش ایرنا، همان زمان مذاکراتی میان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و استانداری تهران آغاز و توافقاتی برای رفع مشکل و بازگشایی مدارس حاصل شد، با این حال چند روز گذشته والدین این دو دبستان از به مزایده رفتن و تخلیه این دو مدرسه خبر دادند.

منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت تخلیه این دو مدرسه به رغم توافقات حاصله و تکلیف دانش آموزان این دو مدرسه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: امروز جلسه خوبی با بنیاد شهید پیرامون این مدارس برگزار شد و توافقات حاصله از سوی طرفین در حال پیگیری است. از مجموع مدارس تحت مالکیت بنیاد در شهر تهران، قرارداد اجاره ۱۰ مورد منعقد شده و مابقی تا همین هفته نهایی می‌شود.

وی درباره دو مدرسه پلمب شده «شهدای هسته‌ای» و «شهید زیوری» که درچند روز اخیر تخلیه و به مزایده گذاشته شده‌اند نیز گفت: در حال هماهنگی هستیم و این دو مدرسه در دستور خرید قرار گرفته‌اند. پیشنهاد خرید این دو ملک را داده‌ایم و با بنیاد شهید هم توافقات اولیه داشته‌ایم. ارزش گذاری این دو مدرسه نیز از طریق هیئت‌های کارشناسی انجام می شود.

مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش‌ و پرورش درباره بلاتکلیفی خانواده‌ها که نمی‌دانند آیا باید پرونده فرزندانشان را از این دو مدرسه دریافت و در مدرسه دیگری ثبت نام کنند یا خیر؟ گفت: خانواده‌ها نگران نباشند تا ۱۵ شهریور تکلیف این دو مدرسه را مشخص می‌کنیم؛ فعلا وارد توافق شدیم و نتیجه نهایی را قطعا تا نیمه شهریور اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته این دو ملک پلمب شده و علمیات اجرایی از سوی مراجع قضایی اجرا شد اما اکنون این دو ملک در دستور خرید قرار گرفته‌اند.
 
احتمال ضعیفی وجود دارد که آموزش و پرورش نتواند این دو ملک را خریداری کند اما در هر صورت اگر این اتفاق رخ نداد، آموزش و پرورش وظیفه دارد که فضای جایگزین مناسب را برای ثبت نام دانش آموزان این دو مدرسه درنظر گرفته و آنها را در مدارس مجاور ساماندهی کند.
کد مطلب: 113571
برچسب ها: بنیاد شهید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *