۰
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

دستگیری نویسنده استرالیایی در چین

دولت استرالیا امروز (سه شنبه) اعلام کرد، مقام‌های چین یک نویسنده و وبلاگ نویس استرالیایی زاده چین را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند.
دولت استرالیا امروز (سه شنبه) اعلام کرد، مقام‌های چین یک نویسنده و وبلاگ نویس استرالیایی زاده چین را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند.
به گزارش ايسنا، این خبر در حالی اعلام شده که تنش‌ها میان کانبرا و پکن که بزرگترین شریک تجاری این کشور است، بالا گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام دولت استرالیا یانگ هنگجون، دیپلمات سابق چینی است که بعدا رو به وبلاگ‌نویسی و روزنامه‌نگاری آنلاین آورد و ظاهرا مقام‌های چین در ماه ژانویه او را در شهر گوانگژو در جنوب این کشور دستگیر و بعدا به شهر پکن منتقل کرده‌اند.
ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای اظهار کرد: یانگ برای بیش از هفت ماه است که در پکن در شرایطی سخت در بازداشت به سر می‌برد و روز جمعه گذشته چین رسما او را متهم به "جاسوسی" کرد.
جرم جاسوسی در چین می‌تواند مجازات اعدام را در پی داشته باشد.
وزارت خارجه چین هنوز پاسخی به این اظهارات وزیر خارجه استرالیا نداده است.
به گفته پین، چین به یانگ اجازه دسترسی به وکلا یا خانواده‌اش را از زمان دستگیر کردنش نداده است. با این حال مقام‌های سفارت استرالیا در چین طبق اعلام دولت کانبرا، از ژانویه تاکنون هفت بار به یانگ سر زده‌اند.
یانگ هنگجون ۵۳ ساله که نام قانونی‌اش یانگ جون است در حالی در چین دستگیر شد که از نیویورک به شهر گوانگژو رفته و در انتظار عزیمت به مقصد شانگهای بود.
دستگیری یانگ در حالی اعلام شده که پکن در تلاش برای فرونشاندن موج اعتراضات ضددولتی در دولتشهر نیمه خودمختار هنگ کنگ است.
 
کد مطلب: 113634
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *