۰
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳

چرا نام شهرک سینمایی غزالی را تغییر دادند؟

قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما، درباره‌ی تغییر نام «شهرک سینمایی غزالی» به «شهرک تلویزیونی سینمایی ایران» (زنده‌یاد علی حاتمی)، توضیحاتی را مطرح کرد.
قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما، درباره‌ی تغییر نام «شهرک سینمایی غزالی» به «شهرک تلویزیونی سینمایی ایران» (زنده‌یاد علی حاتمی)، توضیحاتی را مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، احمد امیرحائری ـ قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما ـ در حاشیه رونمایی از سردیس چهار هنرمند در شهرک سینمایی غزالی در گفت‌وگویی درباره تغییر نام این شهرک، توضیح داد: اسم اولیه این شهرک غزالی بود که برخی هم فکر می‌کردند این نام منتصب به امام محمد غزالی است؛ در حالی که صاحب این املاک، شخصی به نام غزالی بود و از همان زمان به این اسم نام‌گذاری شد که ما مترصد تغییر نام بودیم. به این فکر کردیم که چه کسی بهتر از مرحوم علی حاتمی.
او ادامه داد: مرحوم علی حاتمی ۴۰ سال قبل زمانی که می‌خواست سریال «هزاردستان» را بسازد، این شهرک پی‌گذاری شد و از متخصصان ایتالیایی و طراحان صحنه دعوت به عمل آمد؛ کار از دکور خیابان لاله‌زار شروع شد. در این سال‌ها یعنی از حدود ۲۰ سال، پیش اینجا در اختیار مرکز فنی و تولید صدا و سیما قرار داده شده تا توسعه پیدا کند.
امیرحائری در ادامه با اشاره به وضعیت توسعه شهرک تلویزیونی و سینمایی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) گفت: مجموعه این شهرک ۵۷ هکتار است، چاپخانه سروش و جام‌جم هم در اختیار خود مجموعه است. رئیس سازمان صداوسیما دستور دادند بخشی از سوله‌های ۲۵۰۰ متری ساخته شود که سریال‌های بزرگی مثل «حضرت موسی(ع)» و «سلمان فارسی» در آنجا کار می‌شود و ما تقریبا نزدیک به بیش از ۴۰ هکتار از مجموعه فعلی شهرک را در اختیار داریم که در نهایت به پیش از ۵۰ هکتار می‌رسد. بخشی از این مجموعه که در اختیار معاونت‌های دیگر سازمان صدا و سیماست، قرار است به ما واگذار شود و از این پس کل این مجموعه با نام شهرک تلویزیونی سینمایی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) شناخته می‌شود.

قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما در ادامه از برگزاری دوره‌های گریم و طراحی صحنه در شهرک تلویزیونی و سینمایی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) خبر داد که توسط کارشناسان خارجی برگزار می‌شود.
وی درباره‌ی جزئیات برگزاری این دوره‌ها گفت: در یک دوره‌، گریم اچی‌دی را توسط گریمور مطرح در اروپا آموزش می‌دهیم تا گریمورهای ما با بحث گریم اچ‌دی آشنا شوند. بعد از آن امسال در رابطه‌ با مدیریت شهرک‌های سینمایی تلویزیونی، مدنظر داشتیم که از متخصصانی از رامبوجی هندوستان در اینجا حضور داشته باشند اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود، این اتفاق نیفتاد.
در ادامه یوگینی کُلد ـ قائم مقام مدیریت شهرک موس‌ فیلم روسیه ـ در این دوره به ایران آمدند. در سه روز بحث‌های آموزشی داشتند. خود شهرک موس فیلم چیزی نزدیک به ۳۰ هکتار است و نزدیک به ساختار شهرک ماست و در آنجا کارهای بزرگی ساخته شده است. اثرهایی از بزرگان فیلم‌ساز روسیه در آنجا تولید شده‌اند. در شهرک موس‌فیلم بیشتر دیواره‌ها ساخته می‌شود. از خیابان‌های اصلی و محله‌های قدیمی مسکو که از قدیم از جنگ جهانی دوم بوده بازسازی شده است و فقط بدنه‌ی بیرونی است؛ اما شهرک ما چندمنظوره کار می‌شود.
حائری در پایان گفت: ما با شرکت موس‌فیلم تبادل اطلاعات می‌کنیم و قائم مقام مدیریت شهرک موس‌فیلم می‌گوید که چه تجربه‌هایی داشته‌اند و چه تجهیزات و امکاناتی را دارند. این یک نوع کلاس‌ها محک زدن خود ماست که بدانیم در مقایسه با شهرک‌های تلویزیونی دیگر نقاط دنیا چگونه هستیم که بتوانیم از تجربیات این دوستان برای توسعه و رشد شهرک سینمایی خودمان استفاده کنیم.
کد مطلب: 113716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *