۰
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱
کواکبیان در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی 132 طرح عمرانی تهران:

پاکدستی دولتمردان کابینه شهید رجایی باید الگوی همه مدیران باشد

با افزایش جمعیت تهران، تامین آب شرب شهروندان و سایر طرح های توسعه ای وضعیت نگران کننده ای دارند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غارت منابع و بیت‌المال حتی به مقدار کم، بسیار بد است و برخی‌ها باید از این کار خجالت بکشند.
پاکدستی دولتمردان کابینه شهید رجایی باید الگوی همه مدیران باشد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غارت منابع و بیت‌المال حتی به مقدار کم، بسیار بد است و برخی‌ها باید از این کار خجالت بکشند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مصطفی کواکبیان روز جمعه در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی تهران اظهار داشت: دولتمردان و تمامی مسئولان باید پاکدستی را پیشه کنند؛ همان گونه که اکنون بسیاری در این وضعیت هستند و این ویژگی دولتمردان کابینه شهید رجایی باید الگوی همه مدیران ما باشد.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس فقط در راستای انجام وظیفه نمایندگی خود مصونیت دارند و اگر تخلفی به غیر از آن انجام دهند، باید مواخذه و بازخواست شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مردمی‌بودن را از خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و گفت: آنان در میان مردم بودند و مردم سخنان آنان را می‌شنیدند، اکنون نیز برخی به این شیوه عمل می‌کنند، اما بسیاری از مسئولان برخورد تشریفاتی دارند.
وی صداقت با مردم را از دیگر خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر خواند و یادآور شد: مردم واقعیت‌ها را قبول می کنند، نباید فکر کنیم که مردم نامحرم هستند و اگر مسائل را به آنان بگوییم؛ دستمان رو می‌شود.
کواکبیان بر لزوم رواج یافتن ساده‌زیستی در میان مدیران تاکید کرد و افزود: ظلم ستیزی و پرهیز از ستم را باید پیشه خود کنیم و آن را جدی بگیریم و این هم یکی دیگر از ویژگی های شهید رجایی و شهید باهنر بود.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات محله مسگر آباد منطقه ۱۵ تهران و تفرج گاه مسعودیه که فاقد آب لوله کشی و امکانات زیرساختی است، گفت: برخی فکر می‌کنند، در دل تهران روستا نداریم،ولی منطقه مسگرآباد یکی از روستاهای داخل تهران است که امیدوارم با نشست ویژه ای به مشکلات این محله رسیدگی شود.
این نماینده تهران در بخشی از سخنان خود به مشکلات تامین آب پایتخت اشاره و اضافه کرد: باید بهینه‌سازی مصرف آب را با توجه به میزان جمعیتی که در تهران ساکن هستند را جدی گرفت و باید دانست با افزایش جمعیت تهران، تامین آب شرب شهروندان و سایر طرح های توسعه ای وضعیت نگران کننده ای دارند.
وی تاکید کرد: وزارت نیرو روش‌های قابل تقدیری را برای بهینه‌سازی مصرف نیرو دنبال می‌کند و انصافا تلاش دولت در این زمینه قابل تقدیر است، اما برخی بی‌انصافی می کنند.
این نماینده مجلس گفت: ما معتقدیم یکی از زمینه های جلوگیری از افزایش جمعیت این است که برخی مراکز جذب جمعیت را از تهران دور کنیم مثلا بسیاری از این پادگان‌ها و مراکز حساسی که در پایتخت وجود دارد را می‌توان بر اساس قانون از تهران منتقل کرد.
وی با بیان اینکه باید در همان شورای ساماندهی امور پایتخت این مساله را جدی بگیریم و استانداری هم کمک کند تا این قانون را اجرا کنیم، افزود: اگر در مورد انتقال پایتخت اعلام می‌شود که هزینه بالایی نیاز دارد، حداقل می‌توان بخش‌های جذاب پایتخت را منتقل کرد.
 
شایان ذکر است آیین افتتاح ۱۳۲ پروژه عمرانی در هفتمین روز از هفته دولت با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، مصطفی کواکبیان و پروانه مافی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عیسی فرهادی فرماندار تهران در محل مخزن آب شهرک مسعودیه برگزار شد.
استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: امروز دشمن غیر از تحریم، فشار اقتصادی و جنگ سیاسی، تاثیر پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه را به عنوان یک راهبرد مد نظر قرار داده است، که افتتاح این طرح‌ها نشاط و امیدواری در جامعه را افزایش می‌دهد و این از وظایف ما دولتمردان است.
انوشیروان محسنی بندپی به اهمیت آب به عنوان مایع حیات و لزوم تصفیه آن برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها اشاره کرد و یادآورشد: به همان میزان که آب ممد حیات است، در صورت غفلت می‌تواند به قاتل زندگی تبدیل شود.
محسنی بندپی اظهارداشت: بسیاری از بیماری ها به طور مستقیم و غیر مستقیم با آب در ارتباط هستند، از همین رو باید برای تصفیه آن از فناوری های مختلفی بهره گرفت و آب سالم و گوارایی را برای استفاده آنان فراهم آورد.
وی گفت: خوشبختانه در شرکت آب و فاضلاب نگاه علمی و تخصصی به پدیده آب وجود دارد و همین موضوع شرایطی را فراهم کرده تا مصرف کنندگان بدون هیچ نگرانی از این مایع حیات استفاده کنند.
استاندار تهران افزود: یکی از ویژگی‌های ما در دولت تدبیر و امید این است که علم و تخصص را به کار گیریم و همانگونه که رهبری نیز فرمودند؛ در برنامه‌ریزی‌ها، این موضوع را مد نظر داشته باشیم.
وی داد: اگر خودمان را از علم و تکنولوژی عقب نگه داریم، قطعا یک عقب‌ماندگی تاریخی را تجربه خواهیم کرد.
استاندار تهران اضافه کرد: بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ برای پروژه‌هایی که در بخش آب و فاضلاب به بهره‌برداری می رسد، پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی مردم اطمینان و اعتماد به سلامت آب مورد استفاده است، گفت: ۷۰ درصد آب مورد استفاده مردم پاییتخت از منابع سطحی که می‌تواند به هر نوع آلودگی آغشته شود، تامین می‌شود، از همین رو باید از هر تکنولوژی استفاده کرد و آب را از طریق تونل انتقال داد تا در مسیر هیچ آلاینده‌ای به آن منتقل نشود.
 
کد مطلب: 113806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *