۰
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۹
کواکبیان در نشست دور دوم بررسی مشکلات منطقه 2 در مسجد امیرالمومنین(ع):

ملاقات با ترامپ بدون اذن رهبری انجام نخواهد شد

مدیرانی که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوتند شایستگی تصدی مسئولیت ندارند
دور دوم نشست مردمی بررسی مشکلات منطقه ۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲گانه تهران که به طور منظم در راستای حل مشکلات مناطق و محلات تهران تشکیل می‌شود؛ روز سه‌شنبه ۵ شهریور ۹۸ در مسجد امیرالمومنین (ع) محله مرزداران تهران تشکیل شد.
ملاقات با ترامپ بدون اذن رهبری انجام نخواهد شد
دور دوم نشست مردمی بررسی مشکلات منطقه ۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲گانه تهران که به طور منظم در راستای حل مشکلات مناطق و محلات تهران تشکیل می‌شود؛ روز سه‌شنبه ۵ شهریور ۹۸ در مسجد امیرالمومنین (ع) محله مرزداران تهران تشکیل شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، این نشست با حضور مسئولین مدیریت شهری، شهردار منطقه ۲، مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی، عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران و آقایان حیدری، مازنی و خانم‌ها مافی، اولادقباد و ذوالقدر نمایندگان مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی یادگار شهید محراب پس از خیر مقدم به حاضران به تفصیل در مورد نحوه ساخت مسجد و کمک پنج میلیون تومانی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی سخن گفت و خواستار صدور پایان کار مسجد امیرالمومنین علی(ع) شد. آنگاه دبیران شورایاری محلات منطقه ۲ به بیان مشکلات عمده محله‌های مختلف این منطقه پرداختند؛ ترافیک سنگین شرق و غرب یادگار امام (ره) منتهی به زندان اوین، طرح تفصیلی و عدم تطبیق آن با محله فرحزاد، ادعای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نسبت به برخی عرصه‌ها و اعیان؛ و همچنین تشکر از مسئولین اجرایی و دستگاه‌های مدیریت شهری جهت حل برخی از مشکلات قدیمی منطقه ۲، تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای نظارت بر اجرای صحیح قوانین شهری؛ از جمله موارد مطرح شده توسط اعضای شورایاری بود.
آنگاه یکی از اعضای شرکت تعاونی مرزداران به تفصیل در مورد مشکلات ساخت و ساز اعضای این تعاونی سخن گفت.
در ادامه دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهید محراب اشرفی اصفهانی و قدردانی از زحمات فرزند ایشان گفت: شهردار منطقه ۲ یکی از موفق‌ترین شهرداران مناطق تهران است که امیدواریم در زمینه رسیدگی به مشکلاتی همچون صدور پایان کار مسجد و سازماندهی دستفروشان و مقابله سدمعبرکنندگان با آرامش و تدبیر بیشتری عمل کند.
وی افزود: در خصوص شهرک ژاندارمری جلسه‌ای مخصوص برای پیگیری مشکلات آن خواهیم داشت، همچنین در خصوص فرحزاد نیز باید جلسه‌ای جداگانه تشکیل شود، البته حتما نمایندگانی از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) باید در جلسه حضور یابند تا شاهد تضییع حق مردم منطقه نباشیم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با اشاره به مصوبه لزوم ایجاد ۴۰ کلانتری در سطح تهران گفت:  اگر زمینی در اختیار فرمانداری قرار گیرد حتما یک کلانتری به منطقه ۲ اضافه خواهد شد.
شایان ذکر است یکی از شهروندان در پاسخ به درخواست زمین برای کلانتری اعلام آمادگی کرد.
کواکبیان برضرورت حضور در میان مردم و شنیدن در ددل آنان تاکید کرد و نسبت به مدیرانی که در جلسات مردمی حضور نمی‌یابند گلایه و انتقاد کرد و گفت: مسئولانی که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند شایستگی تصدی مسئولیت ندارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به اروپایی‌ها گفت: تا ۱۵ شهریور بیشتر برای انجام تعهدات خود فرصت ندارید؛ گام سوم کاهش تعهداتمان را محکم‌تر برخواهیم داشت و این گام قابل بازگشت نخواهد بود.
وی تصریح کرد: اگر سر عقل بیایند و بسته‌ای که آقای مکرون مطرح کرده را پیگیری کرده و برای فروش نفت ما مانع ایجاد نکنند می‌توانیم قدم‌هایی که تاکنون برداشته‌ایم را جبران کنیم. در غیر این‌صورت گام بعدی را حتما برخواهیم داشت.
رئیس  فراکسیون دیپلماسی و منافع مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آمریکا به برجام بازنگشته و شروط ما را اجرایی نکرده ملاقاتی بین رئیس‌جمهور روحانی و امثال ترامپ صورت نخواهد گرفت، اما اگر شرایط فراهم شود حتما انجام این ملاقات با اذن رهبری در راستای منافع ملی بوده و بلامانع خواهد بود.
دکتر کواکبیان گفت: نباید برخی کاسه داغ‌تر از آش شده و از رهبر معظم انقلاب جلوتر حرکت کنند و در راه دیپلماسی مانع ایجاد کنند.
عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: هدف از این جلسات دیدار مردم است، امیدواریم با رفتارهای افراطی عده‌ای خاص این نعمت ارتباط صمیمی مردم و مسئولین از بین نرود و اجازه دهیم این ارتباط حفظ شده و از بین نرود.
وی افزود: منطقه ۲ منطقه اول تهران از نظر برخورداری از امکانات رفاهی و درمانی، بیمارستان، داروخانه، راه‌های ارتباطی، اتوبان و آزادراه‌ها، فضای سبز، فضای آموزشی در میان مناطق تهران و کمترین میزان بافت فرسوده در تهران است.
فرماندار تهران گفت: جلسه‌ای خاص برای فرحزاد و پیگیری امور مربوط به آن خواهیم داشت.
امروز به دست ریاست محترم جمهور و وزیر راه و مسکن و شهرسازی کلنگ ۱۷هزار واحد مسکونی به زمین زده شد که امیدواریم به بهبود شرایط بازار مسکن کمک نماید.
در ادامه این نشست غلامحسین آرام با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین با تبریک هفته دولت گفت: این سی و چهارمین جلسه‌ای است که با حضور نمایندگان مجلس در سطح 20 منطقه شهرستان تهران و مشارکت اهالی مناطق در یکی از مساجد منطقه برگزار می‌شود.
وی افزود: بومی‌ترین ساکنین منطقه ۲ اهالی محله فرحزاد هستند که متاسفانه با مشکلات فراوانی روبرو هستند. این محله - فرحزاد - بین منطقه ۱ و ۲ واقع شده و در این بین متاسفانه بیشترین آسیب به شهروندان فرحزاد دیده‌اند.
آرام در ادامه با تشریح مشکلات منطقه ۲ افزود: مرز بین شهرستان تهران و شهرستان شمیرانات دره فرحزاد است؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل حل نشدن این مشکلات همین چندگانگی‌ها است. به لطف خدا و با این جلسات توانستیم این مشکلات قدیمی را با حضور مسئولان استانی و کشوری بررسی و زمینه حل آن‌ها را فراهم کنیم.
معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران خاطرنشان کرد: به لطف خدا و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله دکتر کواکبیان که بنیان تشکیل این جلسات را گذاشتند، تا کنون ۲۵۶ مصوبه اجرایی به تصویب رسیده که ۲۰۶ مورد اجرایی شده که برخی از این مصوبات اجرایی منجر به حل مشکلاتی شده که ۴۰ - ۵۰ سال قدمت داشتند.
وی تصریح کرد: دولت در مدیریت شهری هزینه‌های فراوانی کرده، فقط در زمینه آب و فاضلاب دولت در سال جاری ۲۵هزار میلیارد تومان جهت بهسازی و حفظ شرایط مطلوب آبفای تهران هزینه کرده است.
در ادامه این نشست کشت پور شهردار منطقه ۲ گفت: شهردای وظایف خود را با جدیت و حساسیت دنبال کرده و همواره پیگیر مسائل شهری است. البته بسیاری از مشکلات از حوزه اختیارات شهرداری‌ها خارج است. نمایندگان مجلس و فرماندار باید کمک کنند مشکلات منطقه ۲ حل شود.
وی افزود: کنارگذر یادگار امام (ره) منتهی به ندامتگاه اوین دارای مشکلات امنیتی و شهری است که شهرداری به تنهایی قادر به حل آن‌ها نیست. هرچند قرار بود با حضور استاندار حل شود، همچنان بلاتکلیف باقیمانده است. فرماندار و استاندار تهران درخصوص مشکلات امنیتی به شهرداری کمک کنند.
شهردار منطقه ۲ خاطرنشان کرد: درخصوص شهرک ژاندارمری مشکلات فراوانی وجود دارد که از حوصله این جلسه خارج است؛ برای حل مشکلات ساکنین این شهرک به‌زودی جلسه‌ای جداگانه با حضور ساکنین این محله برگزار خواهیم کرد.
در ادامه این نشست افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان امسال طبق برنامه، خط ۶ را از تربیت مدرس تا میدان کتاب افتتاح خواهیم کرد که مرزداران را به متروی تهران متصل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی شهر تهران در منطقه ۲ هزینه می‌شود، یکی از مهم ترین پروژه‌های فعلی در حال انجام زیرگذر گیشا است که قطعا تا پایان سال تحویل و افتتاح خواهد شد.
افشین حبیب زاده خاطرنشان کرد: زیرگذر استاد معین نیز تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.
خانم ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت گفت: طرح‌های خوبی با این جلسات به افتتاح و تصویب رسید و ۳۵ هزار میلیارد تومان در این هفته در مناطق مختلف تهران اعتبار پروژه‌هایی است که قرار است افتتاح شوند.
وی خاطرنشان کرد: ما امسال ۵ ماه هوای پاک داشتیم که بخش زیادی از این بهبود هوا مربوط  به توجه به حمل و نقل عمومی است که تاثیر فراوانی در بهبود وضعیت هوای شهر داشته است.
در ادامه پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار برخی شهروندان به مطرح کردن مشکلات شخصی و جزیی گفت: شما ساکنین این منطقه و شهروندان نگاه متفاوتی با هیات نمایندگان و برخی اعضای شورای شهر دارید که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تهران را بازدید می‌کنیم.
وی افزود: باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم و از مسئولین که وسیله رساندن نعمت‌های خدا هستند و از خدمتگزاران که وسیله رساندن نعمات خدا به مردم هستند تشکر کنیم. آقای کشت‌پور شهردار منطقه ۲ فعال هستند و از مدیریت قوی ایشان تشکر می‌کنیم.
مافی تصریح کرد: خاطرم هست در زمان فرمانداری شمیرانات در جلسات همواره مدیران مربوط به هر زمینه‌ای را دعوت کرده و پیش از هر جلسه مشکلات مربوط به ادارات مختلف را احصا می‌کردند؛‌ این جلسات که مسئولان مدیریت شهری و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر برگزار می‌شود حالت پیشرفته‌تری از آن جلسات است.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این مژده را به شما می‌دهم که تا پایان پاییز سامانه ملی زمین و مسکن راه اندازی شده و شاهد شفافیت بیشتری در حوزه زمین و مسکن خواهیم بود.
حیدری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از زحمات حاج آقا اشرفی اصفهانی برای عمران و آبادانی این منطقه تشکر می‌کنم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیگیری‌های مجدانه برای بودجه عمرانی تهران داشتیم که به ثمر نشسته و بودجه نسبتا خوبی برای مسائل عمرانی تهران در نظر گرفته شد.
محجوب دیگر نماینده تهران گفت: رای دیوان عالی و مالکیت‌ها موضوع روز است و آقای حبیب‌زاده عضو شورای شهر امروز در این خصوص تذکر داده‌اند و ما حتما موضوع تعاونی شهرک ژاندارمری را پیگیری خواهیم کرد.
فریده اولادقباد دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از برگزاری این جلسات و برگزار کنندگان آن تشکر می‌کنیم چراکه تا کنون مشکلات فراوانی را حل کرده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت آموزشی و مدارس منطقه ۲ در شرایط خوبی قرار دارد، البته در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش پیگیر بهبود وضعیت آموزشی تهران هستیم.
حجت‌الاسلام مازنی نماینده مردم تهران گفت: بر اساس قانون اساسی وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون اساسی است.
وی افزود: در این سلسله جلسات ارتباط مستقیم با مردم به هردوی این وظایف کمک می‌کند. در بعد قانونگذاری متوجه نقایص قانونی شده و آن‌ها را در روند قانونگذاری برطرف می‌کنیم.
رئیس سابق کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین این جلسات و این ارتباط مستقیم به روند نظارت بر اجرای قانون نیز کمک می‌کند و به کاستی‌های نظارت بر اجرای قانون پی می‌بریم و در برخی موضوعات خاص باید جلسات ویژه تشکیل و مشکلات مردم برطرف شود.
 
کد مطلب: 113876
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *