۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۶
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

نرخ تورم واقعی باید توسط مرکز آمار ایران اعلام شود

غلامرضا کاتب با تاکید بر این که یک سازمان باید مسئول اعلام نرخ تورم باشد ، افزود: آمار های مرکز آمار ایران با توجه به استقلال کاری این نهاد از حوزه مدیریت اقتصادی به واقعیت نزدیک تر است.
نرخ تورم واقعی باید توسط مرکز آمار ایران اعلام شود
وی گفت:اعلام نرخ تورم با توجه به حساسیت این شاخص مسئله پراهمیتی است که نباید در اثر بی توجهی و یا سهل انگاری مدیریتی به صورت متناقض اعلام شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعلام نرخ تورم در محدوده اختیارات مرکز آماری ایران است، افزود: بانک مرکزی می تواند با ارائه آمار و داده ها در تهیه آمار به مرکز آمار ایران کمک کند اما اعلام نرخ قطعی تورم تنها وظیفه مرکز آمار ایران است.

کاتب با تاکید بر این که ساختار کاری بانک مرکزی به گونه ای است که بهتر است نرخ تورم را سازمان دیگری اعلام کند، تصریح کرد: با توجه به این که بانک مرکزی خود به عنوان یکی از بخش های مدیریت اقتصادی جامعه است و نرخ تورم به نوعی خروجی کار آنها محسوب می شود ممکن است گاهی این مسئله بر روی آمار و نرخ واقعی تورم سایه اندازد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: آمارهای مرکز آمار ایران با توجه به استقلال کاری این نهاد از حوزه مدیریت اقتصادی به واقعیت نزدیک‌تر است./

کد مطلب: 114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *