۰
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵

رئیس پلیس آگاهی: ترمز سرقت کشیده شد

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اعلام کرد: سال گذشته در حوزه سرقت شاهد افزایش بودیم اما در ۵ ماه اول امسال، توانستیم شتاب وقوع سرقت را کنترل کنیم، براین اساس وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اعلام کرد: سال گذشته در حوزه سرقت شاهد افزایش بودیم اما در ۵ ماه اول امسال، توانستیم شتاب وقوع سرقت را کنترل کنیم، براین اساس وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، سردارمحسن حسن خانی افزود:با برنامه‌ریزهای انجام شده به ویژه در قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکزیت نیروی انتظامی و استان‌ها، ترمز سرقت کشیده شد.
وی ادامه داد: در حوزه وقوع سرقت در سال ۹۷ شاهد افزایش بودیم. امسال با برنامه ریزهای انجام شده شتاب سرقت گرفته شد و به صورت نقطه ای از ابتدای سال تا کنون، هر ماه شاهد کاهش وقوع سرقت بودیم به گونه ای که می توان گفت نسبت به ابتدای سال تا کنون وقوع سرقت ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: اما پلیس به این میزان قانع نیست و هدف گذاری ما بیش از این میزان است که امیدواریم با برنامه ریزی به این هدف برسیم.
حسن خانی ادامه داد: در ۵ ماه اول سال ۹۸ در حوزه های مختلف سرقت حدود ۲۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت در این زمینه بهتر است.
وی اضافه کرد: در ۵ ماه اول امسال در حوزه مبارزه با سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دستگیری ها حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: میزان سرقت از منزل در ۵ ماه امسال از میانگین افزایش سرقت‌ها پایینتر است اغلب سرقت ها که افزایش داشته اند سرقت های «خرد» هستند.
سردار حسن خانی افزود: وقوع سرقت خودرو نیز به نسبت میانگین سرقت ها کمتر است.
کمتر از نیم درصد سرقت ها مسلحانه است
رئیس پلیس آگاهی ناجا در مورد سرقت های مسلحانه نیز گفت: در مجموع سرقت های مطرح شده، میزان سرقت مسلحانه کمتر است وکمتر از نیم درصد سرقت ها مسلحانه است.
سردار حسن خانی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد سرقت های مسلحانه افزایش یافته، دلیل آن چیست؟ افزود: از آن جایی که سرقت های مسلحانه از طریق فضای مجازی منتشر می شود که البته شاید برخی از این فیلم ها مربوط به سال های گذشته باشد یا اصلا ارتباطی به کشور ما نداشته باشد، این گونه به نظر می رسد که سرقت های مسلحانه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سرقت های مسلحانه از جمله جرائم جنایی است به همین دلیل خواندن و دیدن مطالب مرتبط به سرقت های مسلحانه برای مردم جذابیت دارد بنابراین افراد طالب دیدن این گونه مسائل هستند و چون این موضوعات دست به دست می چرخد، عده ای گمان می کنند که این نوع سرقت ها افزایش یافته است.
حسن خانی افزود: زمان کشف وقوع سرقت های مسلحانه پایین است یعنی در کمترین زمان ممکن کشف و در اسرع وقت عاملان آن شناسایی و دستگیرمی شوند.
به گفته وی اغلب سرقت های مسلحانه کشف شده اند و این نوع سرقت از جمله سرقت هایی است که پرونده آن هیچ گاه بسدته نمی شود تا عاملان ان توسط کارآگاهان شناسایی شوند.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: در حوزه سلاح دو دسته سلاح وجود دارد، سلاحی که مجاز و شکاری است که مبادی مجوز حملل آن را صادر می کنند، مابقی سلا های غیر مجاز هستند که قانونگذار برای آن جرم تعیین کرده است.
وی گفت: نحوه دسترسی برخی افراد به سلاح های غیرمجاز به این گونه است که ممکن است توسط افراد متخلف به دست آن ها رسیده باشد یا به صورت قاچاق و محدود، نه گسترده وارد کشور شده باشد که البته عمومیت ندارد و با این موارد برخورد می شود.
کد مطلب: 114124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *