۰
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

دانشجویان نباید از حراست بترسند

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی ضمن تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم نصب عکس رهبری در دانشکده حقوق و همچنین پاتوق کردن این دانشگاه برای فرانسوی‌ها گفت: این حواشی دروغ و گناهی بیش نیست و بترسیم از روزی که بخواهیم فضای دانشگاه را با امنیتی و پلیسی کردن کنترل کنیم.
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی ضمن تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم نصب عکس رهبری در دانشکده حقوق و همچنین پاتوق کردن این دانشگاه برای فرانسوی‌ها گفت: این حواشی دروغ و گناهی بیش نیست و بترسیم از روزی که بخواهیم فضای دانشگاه را با امنیتی و پلیسی کردن کنترل کنیم.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن صدوق در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها نباید از نیروهای حراست بترسند، گفت: وظیفه حراست این است که در کنار دانشجویان، اساتید و حتی کارکنان بوده و به حفاظت از آنها بپردازد. این نیروها تذکر می‌دهند تا دانشگاهیان دچار گرفتاری نشوند و ضمن اینکه از حجاب و عفاف نیز صیانت شود. البته این تذکرات برادرانه و پدرانه است بنابراین نباید ترسی از این افراد در دانشگاه وجود داشته باشد که خوشبختانه گزارش تذکرهایی که از سوی بخش حراست به صورت هفتگی به بنده به عنوان رئیس دانشگاه ابلاغ می‌شد حاکی از کاهش این تذکرات بود.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر دانشجوی ما امروز تصور می‌کند فضای بیرون برای وی آزادتر از محیط دانشگاه‌ها است، در محیط دانشگاه لباس خود را تعویض می‌کند و به بیرون می‌رود. بنابراین دانشگاه محیط پاکی است و تاکید ما این است که با جوان این کشور باید درست صحبت کنیم . بنده در کمیته تجدید نظر اجازه ندادم هیچ دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی تعلیق یا اخراج شود و یا او را از خوابگاه محروم کنیم.
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: ارگان‌های امنیتی توجه داشته باشند با جوان نمی‌شود درافتاد با جوانان باید ملاطفت کرد و تمامی مسئولان امنیتی کشور و حراست و ... باید بدانند در وهله اول باید با دانشجویان دوست باشند و با دانشجویان، مردم و کارکنان با ملاطفت برخورد نمایند. چرا که با بگیر و ببند به هیچ عنوان وضعیت درست نخواهد شد و خدا نکند روزی را که بخواهیم فضای دانشگاه را با امنیتی و پلیسی کردن مدیریت کنیم.
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در خصوص تحریم این دانشگاه از سوی کشورهای خارجی و چالش‌های پیش روی دانشگاه نیز گفت: تحریم این دانشگاه از سوی اتحادیه اروپا و تمدید آن تا سال 2023 مشکلاتی را در انجام فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد کرده است. به گونه‌ای که در برخی از این کشورها مقالات ما رد می‌شود و حتی درخواست‌ فرصت‌های مطالعاتی از سوی این دانشگاه نیز رد می‌شود اما جای تاسف است وقتی سفیر فرانسه به عنوان سفیر کشوری که پیشگام در اتحادیه اروپا است و علی رغم اینکه تعاملاتی بین روسای جمهور دو کشور برای حفظ تعاملات بین‌المللی صورت می‌گیرد اما این دانشگاه در تحریم آن کشور نیز قرار دارد.
دکتر صدوق ادامه داد: سفیر کشور فرانسه وقتی به دانشگاه شهید بهشتی می‌آید علی رغم اینکه این دانشگاه در تحریم قرار دارد، ولی اینگونه نشان می‌دهد که دنبال توسعه تعاملات بین‌المللی است. حتی سفیر سابق این کشور وقتی به دانشگاه شهید بهشتی آمد من نامه تحریم این دانشگاه که مصوبه اتحادیه اروپا بود به ایشان نشان دادم و تاکید کردم چگونه شما دانشگاه ما را تحریم می‌کنید اما حرف از همکاری‌های علمی می‌زنید و ایشان به من پاسخ دادند که ما می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. بنابراین آیا ما نباید استقبال کنیم که تعامل با کشوری که خود دانشگاه ما را تحریم می‌کند و خود نیز از دور زدن آن حرف می‌زند استقبال داشته باشم.
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد:‌ متاسفانه جریانی در کشور وجود دارد که دوست دارد اگر می‌توانست دیواری دور این کشور بکشد و سقفی نیز بر روی آن قرار بدهد تا ما ارتباطی با دنیای بیرون نداشته باشیم و این جریان برای ما در کشور شناخته شده است.
وی همچنین در انتقاد به برخی حواشی مطرح شده علیه دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی که در آن مدعی شده بودند که عکس امام و رهبری در این دانشکده نصب نشده و یا دانشکده دنبال تغییر قانون اساسی کشور است، نیز گفت: متاسفانه ادعا شده است که افراد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با قانون اساسی مخالف هستند و مسائلی را مطرح کردند که قانون اساسی مشروطه از روی قانون اساسی بلژیک و فرانسه نوشته شده است. در حالیکه این مسائل چه ارتباطی با یکدیگر دارند. بزرگان دانشکده حقوق دانشگاه ما کسانی هستند که در ریاست جمهوری مسئولیت دارند و فعالیت می‌کنند. عده‌ای چگونه رویشان شد که چنین مسائلی را بنویسند. آیا دانشگاه شهید بهشتی پاتوق فرانسوی‌ها است که اینگونه مطرح می‌کنند.
وی تاکید کرد: هر مقام کشور فرانسه که به دانشگاه شهید بهشتی ورود کند ما از ورودشان استقبال می‌کنیم. در واقع صدای ما بلند و سرمان بالا است. ما از موضع ضعف با آنها برخورد نمی‌کنیم. چرا این دروغ‌های شاخدار را علیه ما مطرح می‌کنند. سفیر فرانسه سه ماه پشت در اتاق من در دانشگاه شهید بهشتی منتظر ملاقات بود تا اینکه از وزارت امور خارجه و حتی رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم نامه‌ای نوشتند که توصیه شد سفیر را در ملاقاتی بپذیرم و در دوره قبل نیز نماینده دکتر عراقچی در جلسه ما با سفیر فرانسه حضور داشت. بنابراین این اتهامات بی اساس مبنی بر اینکه این دانشگاه پاتوق فرانسوی‌ها است ناامید کننده است.
کد مطلب: 114291
برچسب ها: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *