; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - اجرای 270 پروژه گردشگری در گیلان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای 270 پروژه گردشگری در گیلان

21 شهريور 1398 ساعت 14:27

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان 270 پروژه است که از این تعداد، بالغ بر 200 پروژه در روستاها اجرا می‌شود.


مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان 270 پروژه است که از این تعداد، بالغ بر 200 پروژه در روستاها اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، شهرود امیر انتخابی اظهار کرد: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، بوم‌گردی و مجتمع های اقامتی پذیرایی و... می شوند.
مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سهم زیرساخت های گردشگری روستاها مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: پروژه های عمرانی زیرساختی انجام شده در روستاها از سال 1388 تاکنون شامل پروژه های راهسازی، آبرسانی، تامین روشنایی، محوطه‌سازی فضا های گردشگری با اعتباری حدود 200 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به استان و به منظور رونق کسب و کار روستایی و جهت تسهیل روند صدور موافقت اصولی اولیه جهت افتتاح اقامتگاه های بوم‌گردی، تفاهم‌نامه‌ای در سطح استان مابین معاونت عمرانی استانداری استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منعقد شده و بر همین اساس و به منظور پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست های واصله، از تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه تا کنون، 36 جلسه کمیته بوم‌گردی استان برگزار شده که در طی این جلسات تعداد 625 پرونده که دارای شاخص های اقامتگاه بوم‌گردی و معیارهای قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی و... مورد تایید بوده و موفق به دریافت موافقت اصولی اولیه شده اند.
امیرانتخابی گفت: در این بازه زمانی تعداد 102 واحد با میزان سرمایه‌گذاری 800 هزار میلیون ریال و اشتغال 359نفر، موفق به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز ایجاد و شروع عملیات ساخت شده اند که از این میان تعداد 32 واحد بومگردی در روستاها با میزان اشتغال 143 نفر، موفق به اخذ مجوز بهره برداری شش ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده اند و در حال ارائه خدمات به بومگردان می باشند، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به این تعداد دست کم 40 واحد دیگر افزوده شود.


کد مطلب: 114502

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/114502/اجرای-270-پروژه-گردشگری-گیلان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir