; ?>; ?> کارفرمایانی که حق بیمه نمی‌پردازند! - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰

کارفرمایانی که حق بیمه نمی‌پردازند!

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را به کار می‌گمارند، تا 5 سال حق بیمه سهم کارفرما پرداخت نمی‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را به کار می‌گمارند، تا 5 سال حق بیمه سهم کارفرما پرداخت نمی‌کنند.
محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ایجاد مشوق‌های حمایتی برای کارفرمایان به منظور به‌کارگیری جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: کارفرمایان در ازای به‌کارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی، 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی دریافت می‌کنند. میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هر معلول متقاضی پرداخت می‌شد نیز حدود 200 میلیون ریال بود که این اعتبار در حال حاضر به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
این مسئول، تعداد مددجویان کارجوی پشت نوبتی را 2500 نفر عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار تسهیلات بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال‌جاری، 168 میلیارد ریال است که بر اساس ضوابط، به مددجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت می‌شود؛ در واقع این وام به همه اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب‌دیده، گروه‌های معلول جسمی و ... تعلق می‌گیرد. البته افراد قبل از درخواست وام باید آماده‌سازی شغلی داشته باشند و حتما در دوره‌های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده باشند.
وی تصریح کرد: سال گذشته به منظور صیانت و پایداری اشتغال‌های ایجاد شده، 6 میلیارد و 400 میلیون ریال حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت شده است. هم‌چنین طی چهار ماهه نخست امسال، 236 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی صاحب شغل شدند و نزدیک به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تحت عنوان حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت شده است.
کد مطلب: 114514
برچسب ها: بیمه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *