۰
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸

گرانیها هزینه‌های انقلابی ماندن است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال بی‌انگیزه کردن مردم هستند و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن می‌کوشند تا انگیزه‌ها و آرمان‌های ابتدای انقلاب را بین مردم کم‌رنگ کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال بی‌انگیزه کردن مردم هستند و فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن می‌کوشند تا انگیزه‌ها و آرمان‌های ابتدای انقلاب را بین مردم کم‌رنگ کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در هیات رزمندگان اسلام در سالن شهدای بسیج کاشان بیان کرد: با وجود گستردگی تبلیغات دشمن در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان انقلابی که در لبه تیغ دشمن بودند، تاسوعا و عاشورا حسینی به دشمن نه گفتند؛ این همان عنصری امیدی است که رهبری معظم انقلاب از آن یاد می‌کنند.
وی تزریق ناامیدی در کشور را خیانت به انقلاب اسلامی دانست و افزود: برخی از بی‌توجه‌ها نباید ناامیدی را بین مردم تزریق کنند زیرا امید، عنایت خدا و اهل بیت (ع)، رهبری فقیه، فرزانه، مخلص، شجاع و دوراندیشی در کشور وجود دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه از مشکلات و گرانی‌های افسارگسیخته در کشور آگاه هستند اما شکوه، عظمت و امنیت نظام اسلامی در میان حلقه آتش افغانستان، پاکستان و عراق را هم باید دید چرا که این مشکلات، هزینه‌های انقلابی ماندن و زیر بار سلطه نرفتن مردم ایران است.
وی اضافه کرد: مردم ولایی ایران با وجود همه گرانی‌ها با تحلیل در راهپیمایی‌های یوم الله ۲۲ بهمن و روز قدس شرکت کردند و تحلیل آنها دوست داشتن انقلاب اسلامی بوده است.
آیت الله خاتمی انگیزه و اعتقاد داشتن، شجاعت و تحقیر دشمن، تبیین و بصیرت افزایی را ویژگی‌های مهم آزادگان کربلا در راه پاسداری از نهضت عاشورا برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی هم با این ویژگی‌ها ماندگار شده و تداوم آن نیز در ادامه همین مسیر خواهد بود.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان ۴۰ ساله شده اما مسوولیت ما را نیز بیشتر کرده، زیرا آغاز ۴۰ سال دیگری است که راه تداوم آن را آزادگان کربلا و عاشورا به ما آموختند.
امام‌جمعه موقت تهران باتاکید بر اینکه آزادگان کربلا با انگیزه حسینی انقلاب عاشورایی را حفظ کردند، اظهارداشت: آزادگان کربلا نزدیک به ۳۰ نفر شامل ۱۷ مرد و بچه و ۹ نفر زن بودند که یک ماموریتی سنگین را به خوبی مدیریت کردند و این مدیریت به کار انقلاب اسلامی نیز آمد.
وی افزود: همه آزادگان کربلا با وجود سختی و شکنجه‌ها، کمترین جمله‌ ذلت‌آمیزی بیان نکردند، بلکه سربلند و با افتخار به دفاع از حضرت امام حسین (ع) برخاستند و انقلاب اسلامی هم با همان انگیزه خواهد ماند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزو انگشت‌شمار کشورهای مستقل جهان است و هر کس هر چقدر هم بی‌انصاف باشد، نمی‌تواند استقلال باشکوه نظام را زیر سوال ببرد و ناسپاسی است که کسی شکوه انقلاب اسلامی ایران را نبیند.
وی از تبیین به عنوان عنصر مهمی در نگهداشتن انقلاب و پاسداری از آن یاد کرد و گفت: تبیین یعنی اینکه دشمن را بشناسیم و ببینیم کجا را هدف قرار داده؛ چنان که این مهم در آزادگان کربلا موج می‌زد و به بیداری وجدان‌های خفته منجر شد.
عضو مجلس خبرگان، راه پاسداری از انقلاب را تبیین دانست و بیان کرد: باید برای مردم تبیین شود که چرا ترامپ برای مذاکره با ایران و رییس جمهوری کشورمان چنین تلاش می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم اعتماد به خدا و مردم تاکید کرد: راه تداوم انقلاب اسلامی تبیین و بصیرت‌افزایی است؛ چنان که امام راحل با تبیین و روشنگری، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همواره نیز به روحانیان، افراد عالم و آگاه در این زمینه توصیه داشتند.
آیت الله خاتمی همچنین مقاومت، تقوا و صبوری را منجر به عزت انقلاب اسلامی در جهان عنوان کرد و یادآور شد: این انقلاب اسلامی با مقاومت و عزت ماندگار شد، ماندگار مانده و یک گام عقب‌نشینی به پیش روی دشمن منجر خواهد شد.
کد مطلب: 114530
برچسب ها: سیداحمد خاتمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *